1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. 50 Yaş Üstünde Beslenme Önerileri
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

50 Yaş Üstünde Beslenme Önerileri

A+A-

Sağlıklı beslenme ilkeleri her ne kadar herkes için ortak gözükse de aslında yaşa bağlı değişen kriterlere sahip. Yaş ilerledikçe değişen vücudun ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak sağlıklı bir yaşam için şart. Hem de bu besinler cinsiyetinize göre de farklılık gösteriyor. Bugünkü yazımızda 50 yaş üstü kadınlar ve erkekler için önereceğimiz besin maddelerini ele alıyoruz. 50 yaşından sonra kadınların beslenmesine ilave etmesi gereken 5 besin: Yabanmersini gibi küçük kırmızı meyveler: Taze veya kuru küçük taneli meyveler antioksidan açısından oldukça zenginler. Araştırmalara göre göre bu meyveleri düzenli tüketen kadınlarda hafıza fonksiyonları tüketmeyenlere göre 2.5 sene daha iyi durumda kalıyor. Koyu yeşil yapraklı sebzeler: 2000’li yılların başında yapılan bilimsel çalışmalar gösterdi ki, kadınların düzenli K vitamini alması gelecekte kalça kırığı yaşama ihtimallerini azaltıyor. K vitaminin en zengin kaynaklarından olan koyu yeşil yapraklı sebzelere sofralarınızda mutlaka yer açın.

***

Yeşil çay: American Journal of Clinical Nutrition Dergisi’nde yayınlanan 75 bin kadın üzerinde sürdürülmüş bilimsel bir çalışmanın sonuçlarına göre günde 2-3 kupa yeşil çay içen kadınların tüketmeyenlere göre yaşlılık döneminde mide ve yemek borusu kanserine yakalanma riskleri daha düşük.

Ceviz: İçerdiği E vitamini, omega-3 yağ asitleri ve fito birleşenler sebebi ile günde 2 avuç ceviz tüketmenin elli yaş sonrası kadınlarda meme kanserine yakalanma ihtimalini azaltabileceği düşünülüyor. Süt ürünleri: Kemik sağlığının korunması için düzenli tüketilmesi gereken besinlerin başında süt ürünleri geliyor. Günde 2 bardak kadar süt ve süt ürünleri tüketilmesi şart. Fakat menopoz döneminden sonra yarım yağlı veya light tüketilmesi kalp sağlığı açısından daha olumlu.

***

50 yaşından sonra erkeklerin beslenmesine ilave etmesi gereken 5 besin: Domates: Prostat büyümesi ve prostat kanserine karşı koruma sağladığı bilinen laykopenin en zengin kaynağı domates. Kış aylarında domates tüketmek istemeyen erkekler; kuru domates veya domates salçası tercih edebilirler. Keten tohumu: Kadınlara göre kalp hastalıkları konusunda daha şanssız olan erkeklerin düzenli omega-3 alması önemli. En kaliteli kaynağı balık olsa da keten tohumu da bitkisel omega-3 kaynaklarından biri. Bütün bunların dışında 2008 yılında yapılan bir bilimsel çalışmada keten tohumunun prostat kanserine karşı koruma sağladığı ve günde 3 silme tatlı kaşığı keten tohumu tüketen erkeklerde prostat kanserinin ilerlemesinde yavaşlama görüldüğü tespit edilmiştir.

***

Çikolata: 37 bin İsveçli erkek üzerinde 10 sene sürdürülen bir araştırmada, günde ortalama 40-60 gram arası çikolata tüketen erkeklerin tüketmeyenlere göre kalp krizi geçirme riskinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kakao flavanollerinin hafıza fonksiyonları açısından önemi olduğu düşünülmektedir. Muz:

Potasyum mineralinin en zengin kaynaklarından biri olan muzun kan basıncını düşürme konusunda etkili olabileceği düşünülmektedir. Düzenli muz tüketen erkeklerde hem sistolik hem de diastolik kan basıncının daha düşük olduğu gözlemlenmiştir. Tam tahıllar: İçerdikleri sağlıklı lifler ile kalp sağlığını korumada önemli yerleri vardır. Yapılan çalışmalara göre düzenli tüketilen tam tahıl ürünleri kan kolesterolünün azalmasına yardımcı olmaktadır.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.