1. YAZARLAR

  2. Erkant UYSAL

  3. Al Sana Dünya Kenti
Erkant UYSAL

Erkant UYSAL

İyi Seyirler
Yazarın Tüm Yazıları >

Al Sana Dünya Kenti

A+A-

Bir bakmışsın yol kenarlarındaki ilan panosu sayısı ağaç sayısını geçmiş. Sonra ‘çevreci belediyemiz şu kadar ağaç dikti, bu kadar park yaptı’ desen de fark etmez.

 Zaman zaman ‘haber’ diye geçiyor basın servisi. Sanki kamu yararı varmış gibi. Toplumsal bir faydaya hizmet ediyormuş gibi. Konyalının işine yarıyormuş gibi. Özetle mış gibi yapıyorlar.

Oturma gruplarının yani bildiğimiz bankların parklarla yeni yeni buluştuğu Konya’da adına sükseli kelimeler bularak pazarlamaya çalışıyorlar: Bilboardlar, megalightlar, LPC’ler, şehir mobilyaları. Nasıl ama, pek havalı. Duyan da Zafer’in orta yerinde salon takımı var sanır. Lakin şehir mobilyalarına uzanıp televizyon izlenmiyor.

Belediyeleri şirket gibi yönetirsen olacağı budur. Kapitalist sistem içerisinde sermayenin hizmetkârı haline gelirsin. İçinde halk olmayan, ama rant olan bir çok çalışmaya imza atarsın. Bu açık hava ilan panoları da bu rantın en görünen yüzü olur.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ihale ile şehir mobilyalarının kullanımını kazanan firma açık hava panolarını modernize eder. Ederken de şartname gereği yeni panolar diker. 2 yıl önce 300 olan pano sayısı ertesi yıl 600’e çıkar, bugün ise neredeyse 1000’i bulur. Bir bakmışsın yol kenarlarındaki ilan panosu sayısı ağaç sayısını geçmiş. Sonra ‘çevreci belediyemiz şu kadar ağaç dikti, bu kadar park yaptı’ desen de fark etmez. Şehrin en görünen alanlarını, en kalabalık caddelerini reklam sektörüne açarsan, ne estetikten söz edilir ne çevrecilikten. Ağaçların önünü ilan panoları ile kapatırken, hemşerilerini reklam bombardımanı altında bırakırsın.

Ama haksız da sayılmazsın. Devir reklam devridir, kendi reklamını da yaparsın. O panolarda Konyalının parasıyla ve dev fotoğraflarınla vatandaşların bayramını tebrik eder, gençlere ÖSS’de başarılar dilersin. Çarkın dişlisi olmak tam da budur.

Sürücülerin gözünü alan ışıklı panoların, araçla bir anda önüne çıkan ilanların trafiği tehlikeye attığı ortada. Kaldırımlarda, refüjlerde yaya hakkını hiçe sayan ilan panoları aşikar.

Esnafın kaldırımlara taşmaması için zabıtayı devreye sokan belediye, o kaldırımlara panoların dikilmesine izin veriyor. Yayaların bu panolar yüzünden kaldırımdan değil yoldan gittiğine tanığız. Yaya hakları gasp ediliyor.

Buna kim dur diyecek bilinmiyor. Sivil toplum desek, onları dinleyen yok. Kaldı ki, şehir plancıları odası başkanlarının belediye çalışanları olduğu dönemlerden geçtik. Şimdi rantın, şehircilikle at başı gittiği zamandayız. Artık yavaşlayalım. Rantı değil halkı düşünelim. Çevrecileri saymıyorum, meslek etiğini bilen hangi mimar, mühendis, şehir planlamacı bu sayıda panoyu doğru bulur. Nerede dünya kenti. Yapılan iyi işler aklımızda ancak, belediyecilik Konyalının yollarını ve kaldırımlarını rant olarak görmekten daha fazlası değil mi? 

 

Herkese iyi seyirler

********************

Bahattin Karapınar’ın

istifası için 5 neden

 

1-      Kulüp başkanı olarak, sorumluluğu üstüne alması gerektiği için.

2-      Konyaspor ligden düşünce hemen istifa etmediği için.  

3-      Konyaspor’a eşi benzeri görülmedik cezalar verilmesine neden olduğu için.

4-      Takım Bank Asya 1. Lig’de 3 maçta gol atamadığı için.

5-      Taraftar desteğini kaybettiği için.

***********************************

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.