1. YAZARLAR

  2. Hakan Karayanız

  3. Alt Yapının Temeli -2-
Hakan Karayanız

Hakan Karayanız

Altyapıya Dair
Yazarın Tüm Yazıları >

Alt Yapının Temeli -2-

A+A-

Futbol alt yapılarında ve futbol okullarında sporcuların kendi yaş gruplarında eğitimlerinde antrenörün sporcuda hata araması kolaydır önemli olan hataya çare olmak ve kolaylaştırmak gerekir bu yapmak zordur. Hata yaptığını yazmak ve göstermek elbette gerekir ama çareyi de yazmak, söylemek ve en önemlisi göstermek ( uygulayarak )gerekir. Antrenör sürekli sorun değil de, çözüm üretmesi gerekir. Sorunu ve sorunun nedenlerini yazıp, söylemesi bu alanda önemlidir.  

‘’Çünkü teşhis olmadan tedaviye başlanmaz.’’ 

Burada önemli sorunlardan biride futbol altyapılarında asıl mesele ve asıl dert, yanlışların, hataların ve sorunların ne olduğunun bilindiği, esas itibariyle çarelerin ve çözümlerin de ne olduğunu bilindiği halde hem antrenör olarak hem de yönetimsel olarak olduğu bir şey yapılamıyor olması çok sıkıntılı ve gelişim sürecindeki çocuklar için onlar adına üzücü bir şey, yani çözüm bulunamaması. Her şey tam olarak burada düğümleniyor. Burada çıkan durum demekki mesele başka. Mesele düzen ve sistem ile alakalı. Özetle spor ve futbol düzeni ve sistemi olumlu anlama dönüşmeden ve toplumsal modelleşme açısından değişmeden varılacak nokta şu an içinde bulunduğumuz noktadır. Yeterli olduğunu düşünüyorsanız mesele yok demektir

ULUSAL FUTBOLDA ALTYAPILARDA MODELLEŞME ÖNERİSİ

Bu tür durumlar da ilk başlanacak yerlerden birisi de ‘’futbol altyapı kulüplerinin’’ ağını kurmak ve bunları yerelleştirip geliştirmek ve çoğaltmaktır.  Üst düzey takımlarının alt yapılarına özkaynak ve özkaynak gelişimi ve eğitimini oluşturacak olan il ve ilçelerde pilot takım ve futbol altyapı kulüpleri olması kulüplerin gelişimi yönünden ve alt yapıdan sporcu geliştirme adına olumlu kazanç olur. Eğer ki doğru yapılanma ve doğru yönetildiği takdirde kulüp gelirinin payları altyapıya aktarılması sağlanması altyapılarda tesisleşme olarak güzel sonuçlar alacağı gibi eğitim veren antrenöründe ve çalışanında ücretleri düzenli ve destekleyici olur. Bu modellemede kulüp bünyesinde olmayan futbol okullarının da durumu bu kapsamda düzenlenerek futbol altyapı kulüpleri bünyesine katılmaları, ulusal futbol altyapı modelinin ve mevcut kulüp altyapılarının da yeniden gözden geçirilip ele alınarak futbol altyapı bünyesine alınması sağlanmalıdır. Futbol altyapı kulüpleri sporcu performanslarını iyi analiz edebilmesi için kendi yaş gruplarında sınıflandırmaları sporcular için verimliği olduğu gibi alt yapılar için de iyi bir geliştirme olarak dikkat çeker. Sınıflandırma modeli olarak üç grup olarak düşünülür.

-Altyapı temel eğitim grubu

-Altyapı gelişim eğitim grubu

-Performansa dayalı eğitim grubu

İller bazındaki tüm Futbol altyapı kulüpleri ve okulları her çocuğa açık olması, il, ilçe, mahalle ve semt te oturan her çocuğun yeteneğini ve becerilerini fark ettiğinde sporcu/sporculara eğitimlere ve çalışmalara katılma hakkına sahip olduğunu anlatması ve bildirmesi alt yapılarda doğru işlerin yapıldığının göstergesi olur. Ve bu bağlamda daha çok çocuğa ulaşmanın yöntemini teşkil eder. Özel ve yetenekli çocuklar ise kulübün seviye gruplarında almış oldukları eğitimle gelişimlerini sağlaması için, yakın kulüplere ve futbol altyapılara geçişi sağlanmalı ki futbolumuz doğru bir şekilde ilerlesin. Yapılan yanlışlardan ve yönetimsel olarak da iyi yönetilmediği için Türkiye'nin futbolda kurtuluşu veya düzey atlamasının imkansız olduğu aşikardır. Avrupa'nın en iyi 6.ligi olmak demek sadece para dolaşımı ve piyasa ile ilgili bir şey olmadığı gibi, bizi Avrupa ve dünya kupaları ölçeğinde bir yere taşımaya yetmemektedir.

Saygılarımla…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.