1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Aşırı Tuz Hastalık Nedeni
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Aşırı Tuz Hastalık Nedeni

A+A-

Yemeklerimizin tadını daha çok almak için kullandığımız tuzun birçok zararı bulunuyor.

Fazla tuz tüketimi zamanla birçok sağlık sorununa sebep olabilir. Bu yüzden tuz kullanımını azaltmak çok önemlidir. Tuz kullanımı nasıl azaltılır? Tuzu azaltmak için neler yapılabilir? Bu soruların cevabı çok basit ama önce fazla tuz tükettiğinizden emin olmanız gerekir.

Bu yazımda fazla tuz tüketiminin belirtileri ve zararlarından bahsedeceğim…

*

Eğer yüzükleriniz parmağınıza biraz dar gelmeye başladıysa, sabahları ayaklarınız ve gözleriniz şişmiş uyanıyorsanız büyük ihtimalle çok tuz tüketiyorsunuzdur. Fazla tuz tüketimi sonucu aldığınız sodyum vücudunuzun fazla su tutmasına neden olur. Bu da vücutta ödem oluşturur.

*

Tuzun içeriğindeki sodyum vücudun sıvı seviyesini dengeler. Çok tuz tükettiğinizde organlarınızın düzgün çalışması için daha fazla suya ihtiyacı olacaktır. Bu yüzden fazla tuz tüketen insanlar aşırı susuzluk yaşar.

*

Vücudunuzun sodyum seviyelerinin artışı idrarda değişikliklere sebep olur. Çok tuz tükettiğinizde böbrekleriniz bu tuzu vücuttan atabilmek için zorlanır. Bu da daha sık idrara çıkma ve idrarın şeffaf olmasına sebep olan böbrek hastalıklarına neden olabilir.

Ayrıca çok fazla tuz tüketmek vücudun su seviyelerini azaltabilir. Vücudunuzdaki bu su kaybı idrarınızın koyu sarı olmasına sebep olur.

*

Fazla tuz tükettiğinizde böbrekleriniz tamamını vücuttan atmakta zorlanır. Vücudunuzda biriken tuz kalsiyum kaybına sebep olur. Bu yüzden zayıf kemikler, diş problemleri hatta kemik erimesi yaşayabilirsiniz.

*

Tuzun içeriğindeki sodyum kas çekilmelerinden sorumludur. Eğer vücuda fazla tuz tüketimiyle fazla sodyum girerse kaslarınızda gerginlik, acı ve kramplar hissedebilirsiniz.

Fazla tuz tüketimi kan basıncının artmasına sebep olur. Bunun sonucu uzun süreli ve sık baş ağrıları yaşayabilirsiniz.

*

Fazla tuz tüketimi sonrası oluşan yüksek tansiyon beyne giden atardamarlara zarar verebilir. Bunun sonucu hafıza problemleri yaşayabilir, daha zor konsantre olabilir ve düşüncelerinizin yavaşladığını fark etmeye başlayabilirsiniz.

Ekmek, pizza ve sandviçlerden uzak durmaya çalışın. Bu yiyecekleri tüketmek sodyum seviyelerini arttırır. İşlenmiş ve dışarıda yediğiniz yiyeceklerin de birçoğu fazla tuz kullanılarak yapılır. Bunlardan da uzak durmakta fayda var. Aldığınız gıdaların besin değerlerini kontrol edin. Bir porsiyonunda yüzde 5 veya daha az sodyum içeren yiyecekleri tercih edin. Yeni tatlar deneyin. Bir daha ki tarifinizi tuz yerine sirke, limon suyu, taze veya kurutulmuş otlar ile tatlandırın.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.