1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Bahar Yorgunluğuna 10 Doğal Tavsiye
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Bahar Yorgunluğuna 10 Doğal Tavsiye

A+A-

Nihayet bir kışı daha geride bıraktık. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Konya’da da ağaçlar çiçek açtı ve ilkbahar gülümseyen yüzünü bize gösterdi. Baharın gelişine sevinsek de, canlanan doğaya inat, pek çok insan yorgunluk hissediyor. Bahar yorgunluğu için yapılması gereken ilk şey bazı besinleri düzenli tüketmek olmalı. Baharı zinde geçirmenizi sağlayacak besinleri şu 10 başlık altında toplayabiliriz:

Kivi: Kivi, içerdiği C vitaminiyle dikkat çeken bir meyve. Sabahları veya gün içinde tüketilen bir adet kivi enerji vererek metabolizmayı canlandırıyor. Kışın yavaşlamış metabolizma hızlanarak bahar yorgunluğuyla daha kolay baş etmenizi sağlıyor.

Çilek: Çilek su ve lif oranı yüksek olduğu için hem tok tutuyor, hem de kan şekerini hızlı yükseltmiyor. Aynı zamanda bahar yorgunluğunun önlenmesinde de etkili olan potasyumdan ve vücut direncinin artırılmasını sağlayan antioksidanlardan da zengin bir meyve. Ananas: Ananas yorgunluğa yol açan ödemin atılmasında fayda sağlıyor, Diyet yapanlar için iyi bir meyve. Kalorisi az, su içeriği yüksektir. Bağırsakları çalıştırıyor ve tok tutuyor. 

Ceviz, fındık, badem: İçerdikleri E vitamini, lif, magnezyum ve omega-3 yağ asitleri sayesinde ceviz, fındık ve badem yorgunluğun düşmanı olan besinler arasında yer alıyor.

Yumurta: Yüksek protein kalitesi, selenyum, çinko, iyot ve demir içeriğiyle her mevsimin en değerli besinidir yumurta. İyi bir demir deposudur. Eğer demir eksikliğinin olası sonuçları olan yorgunluk, uykuya eğilim ve halsizlik gibi semptomlarınız varsa bunların ortadan kaldırılmasına yardımcı oluyor.

Muz: Muz, potasyum kaynağı olması sayesinde kas krampları ve kas güçsüzlüğüne karşı çok etkili olmasının yanı sıra beyin hücrelerinin ölmesini engelleyebiliyor.

Enginar: Enginar, içerdiği A vitamini, C vitamini, niasin, potasyum ve posa sayesinde vücudu dinlendiriyor, dinçlik sağlıyor. Toksinlerin vücuttan uzaklaştırılmasını kolaylaştırıyor.

Semizotu: İçerdiği yüksek su oranıyla baharla birlikte artan su ihtiyacına katkı sağlıyor. Sebzeler arasında omega 3 yağ asitlerinden en zengin sebze olan semizotu, bu sayede bağışıklığın güçlendirilmesinde çok büyük önem taşıyor.

Kefir: Kefir, içerdiği probiyotik bakteriler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı oluyor. Güçlü bir bağışıklık da bahar yorgunluğunu kolay atlatmanızı sağlıyor.

Yeşil yapraklı sebzeler: Roka, tere, nane, maydanoz, reyhan gibi taze yeşillikler içerdikleri yüksek klorofil ile iyi birer antioksidanlar. Yüksek lif oranları ile bağırsak hareketlerini artırıyorlar. C vitamini içerikleri de yüksek oluyor. Bu nedenle yeşil yapraklı sebzeleri çiğ olarak da bol bol tüketmeyi alışkanlık haline getirmeniz çok önemli.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.