1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Beyni Güçlendirici Besin: Kiraz
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Beyni Güçlendirici Besin: Kiraz

A+A-

Yaz meyvelerini incelediğimiz yazı dizimize kiraz ile devam ediyoruz. Meyveler arasında antioksidan özelliği ile dikkat çeken kirazın faydaları saymakla bitmiyor. Beyin, kalp ve bağışıklık üzerinde birçok etkisi olan kiraz, en sevilen ve tüketilen meyvelerden biridir.

Kirazın faydaları nelerdir?

Diyabeti önler: Glisemik indeksi düşüktür. Şeker hastaları için kiraz, kan şekerinin düzenlemesine yardımcı bir meyvedir. Hastalığın sebep olduğu aniden insülin seviyesinin düşmesi veya yükselmesinin önüne geçer.

Kemik sağlığını korur: İçeriğindeki kalsiyum, magnezyum, potasyum gibi mineraller sayesinde kemik sağlığınızı korur. İleri yaşlarda görülme sıklığı artan kemik erimesi, eklem ağrıları gibi sorunların riskini azaltır.

Sindirimi düzenler: Kiraz, yüksek miktarda lif içeren meyvelerdendir. Bu özelliği sayesinde kabızlık veya ishal gibi durumları önler ve sindirim sisteminizin düzenli çalışmasını sağlar.

Beyni güçlendirir: Zengin besin değerleri ile kiraz, beyin işlevlerini arttırır. Hafızayı güçlendirici bir etkisi de bulunmaktadır.

Yaşlanma ile savaşır: İçeriğindeki flavonoidler ve karotenoidler ile tam bir antioksidan kaynağı olarak bilinen kiraz, hem vücudun yaşlanmasını önler hem de cildin yaşlanma belirtilerini ortadan kaldırır.

Beyaz kirazın faydaları nelerdir?

Beyaz kiraz, tansiyonun dengelenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Polifenol içeriği yüksek olan beyaz kiraz, kan basıncınızın azalmasına yardımcı olur. Kas ağrıları üzerinde etkilidir. Özellikle spor sonrası vücutta oluşan kas yorgunluklarını önler. Uyku bozukluklarına iyi gelir. Uykuya geçmede güçlük, geceleri uyku bölünmesi gibi sorunlarda olumlu etkileri vardır.

Sarı kirazın faydaları nelerdir?

Sarı kirazın en önemli özelliklerinden biri vücuttaki iltihaplanmaları önlemesidir. Kalsiyum ve potasyum açısından zengin olan sarı kiraz, içerdiği folik asit ile bağışıklığınızı güçlendirir. Antioksidan kaynağıdır.

Kirazın zararları

Hemen her besinde dikkat edilmesi gerektiği gibi kiraz tüketirken de miktarına dikkat edilmesi tavsiye edilir. Aşırı tüketime bağlı olarak mide ve bağırsak sorunları yaşamanıza sebep olabilir. Ancak bunun dışında kirazın bir zararı yoktur.

Sonraki yazımızın konusu armut. Keyifli okumalar…

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.