1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkcı

  3. Bir Şirket Masalı
Yılmaz Sandıkcı

Yılmaz Sandıkcı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Bir Şirket Masalı

A+A-

Şirketin birinde, bir zamanlar bir projede sorun çıkmış, çıkabilir elbette insanlık hali. Bu sorun yüzünden şirket büyük bir iş kaybetmiş, çok zarar etmiş. Şirket ortakları proje ekibi ile yaptığı toplantıda, insanlık hali yanlışı yapan elemanın, Jonathan olduğu ortaya çıkmış.

*

Toplantıdan sonra Jonathan odasına çekilmiş ve özel eşyalarını toplamaya başlamış. Bir süre sonra Jonathan ile konuşmaya gelen patron, Jonathan’ın eşyalarını topladığını görünce şaşırmış ve sormuş, ne yapıyorsun Jonathan?

*

Efendim, proje benim yaptığım bir yanlış yüzünden başarısız oldu ve şirket çok zarar etti. Bu yüzden beni işten kovacağınızı biliyorum, siz kovmadan ben işten ayrılıyorum. Onun için de odamı boşaltıyorum demiş.

*

Patron bir daha şaşırmış, olur mu Jonathan? demiş, en değerli elemanımı işten nasıl atarım diye devam etmiş. Bu sefer şaşırma sırası Jonathan’a gelmiş.

*

Nasıl yani efendim demiş Jonathan, böyle bir hata yüzünden şirketine bu kadar zarar veren birisi nasıl en değerli eleman olur? Şu hassas anımda lütfen alay etmeyin benimle.

*

Patron, olur tabi Jonathan, demiş. Bak şimdi, sen böyle bir yanlış yaptın ve bu yanlışta kendi sorumluluğunu fark ettin, ciddi bir tecrübe kazandın. Sonraki projede böyle bir yanlış yapmazsın artık. Oysa senin yerine alacağımız yeni elemanın bu konuda hiçbir tecrübesi olmayacak. Yeni eleman ile yeni bir risk almaktansa senin kalmanı tercih ederim, bu yanlışından dolayı seni kovacak değilim.

*

En değerli kişi her zaman yaptığı hatanın sorumluluğunu fark eden ve bu sorumluluğu taşıyabilen kişidir. Bir yanlışlıkta kendi sorumluluğunu fark edebilen ve başkalarına suç atmak yerine yanlışını kabul edebilen kişiler karakter sahibi bireyler olarak kendilerini geliştirmeye açık kişilerdir. Bu kişilerin gelişmesi çalıştıkları şirket için bir değerdir.

*

Aksine, her yanlışta kendini aklamak için ekip arkadaşlarına veya başkalarına suç atan kişiler kişisel gelişime açık olacak kadar birey olamamış kişilerdir. Bunların çoğunluğu ele geçirdiği şirketlerde bir cadı kazanı kaynar hep. Böyle şirketlerde kifayetsiz muhterisler öne çıkarlar ama şirket için bir değer çıkarmazlar.

*

Birey olabilen karakter sahibi eleman ile kifayetsiz muhteris tipi eleman arasındaki farkı ayırmak için de kalifiye patron olmak gerekir. Kalifiye parton hangi elemanı tutacağını, hangi elemanı çıkaracağını bilen biri olarak, kalifiye eleman sorunun çözümü için de büyük bir nimettir.

*

İşte o zaman, böyle hikayeler bir şirket masalı olarak değil bir şirket gerçeği olarak anlatılır. İnşallah. Selam ve dua ile.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.