1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Bisikletin faydaları
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Bisikletin faydaları

A+A-

Bisiklet kullanmak ülkemizde yeni yeni yaygınlaşan bir alışkanlık. Halbuki bisiklet sürmenin faydaları herkes için geçerli. Özellikle de gittiğiniz yollar bisiklet için elverişliyse hem fiziksel hem de akıl sağlığınızı geliştirirken, bir yandan da tasarruf yapabilirsiniz. Bunun yanında çevreye olan zararlı etkinin de azaltılması sağlanabilir.

Daha güvenli

Bir araştırmaya göre 20 yaşın altındaki erkeklerde, araba kullananlara göre bisiklet sürenlerin ölüm riski 5 kata kadar azalmaktadır. 21 ile 69 yaşları arasındaki erkekler ve kadınlarda ise araba sürmek ile bisiklet kullanmanın ölüm riski eşit görülmüştür ancak yayaların ölüm riski çok daha fazladır.

Hayatı uzatabilir

Ölüm riskini azalttığı gibi bisiklet sürmenin faydalarından biri de hayatı uzatmasıdır. Danimarka’da yapılan bir araştırmada bisiklet kullanımı, tüm sebeplerden ölüm oranını yüzde 39’a kadar azaltmıştır. Araştırma 15 yılda, 30 binden fazla katılımcı üzerinde yapılmış. İşe giderken bisiklet kullananların yaptığı fiziksel egzersiz ile hayat süresi arasında güçlü bir ilişki bulunmuştur.

Yürümekten daha fazla kalori yakar

Eğer amacınız kilo vermekse bisiklet, yürümekten daha faydalı olabilir. Saatte 25 ila 30 km hızda bisiklet kullanmak, bir saatte yaklaşık 850 kalori yakarken, saatte 6.5 km hızla yürüyen bir insan aynı sürede 350 kalori yakacaktır. Ancak egzersizin faydalarının kişiden kişiye değiştiği, ve ne olursa olsun, egzersiz yapmanın hiç egzersiz yapmamaktan faydalı olacağı unutulmamalıdır.

İşte üretkenliği artırır

Bisiklet sürmenin faydalarından bir diğeri iş yerinde görülür. İngiltere’de düzenlenen bir araştırmaya bisiklet kullanan çalışanlar katılmış ve bunların yüzde 89’u iş yerinde daha fazla katılım konusunda bisiklet sürmenin etkili bir faktör olduğunu belirtmiştir. Yüzde 97’si ise sağlıklı bir çalışan ekibi için bisikleti yararlı görmüştür.

Düşük şiddetli bir egzersizdir

Eğer eklemlerinizi fazla zorlamadan ve sakatlanma riski almadan egzersiz yapmak istiyorsanız, bisiklet sizin için doğru tercih olabilir. Vücut ağırlığı taşınmadığı için ağırlık çalışmalarından ve koşudan daha düşük şiddetlidir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.