1. YAZARLAR

  2. Serkan Karataş

  3. Bölgesel Kalkınma ve Sosyal Girişimcilik
Serkan Karataş

Serkan Karataş

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Bölgesel Kalkınma ve Sosyal Girişimcilik

A+A-

Geçtiğimiz hafta sonu KOP Bölgesi’nde yer alan Karaman’da 4. Bölgesel Kalkınma Sempozyumu düzenlendi. Sempozyum sürecinde Konya İnovasyon adına bir takım değerlendirmelerde bulunduk. Daha önceki yazılarımızda belirttiğimiz üzere; emeğe dayalı üretimden ziyade, hizmet sektörünün ağırlık kazandığı bir ortamda “yerel olandan” kopuşlar yaşanmaya devam ediyor. Yeniden bir üretim algısı oluşturmak için temelde “imece kültürü” gibi değerleri yeniden yaşatmamız gerektiği vurgusunu sempozyum sürecinde görmek sevindiriciydi.

***

Bölgesel kalkınmanın gerçekleşmesi için bu toprakların mayasında yer alan “beraber iş görme” süreçlerinin akademik mecralarda bilimsel çalışmalara konu olması, daha doğrusu bu kültürün modern süreçlerde tekrar nasıl harekete geçirilmesi gerektiği ile ilgili yapılan analizler bizler için umut veriyor. Dijital ortamlarda tüketilen bir takım sosyal ya da kültürel değerlerin yine bu platformlar vasıtasıyla yeniden işlerlik kazanması için, bir takım yenilikçi fikirlere açık şekilde doğru işlenerek sürdürülebilir bir formatta yeniden tedavüle girmesi gerekiyor. Şirketlerin, kamu kurumlarının ya da STK’ların daha çok kitle ile birlikte hareket etme imkânı bulması için bu tip argümanları iyi değerlendirmesi gerekiyor.

***

Üzerinden tekrar geçerek bir vurguda bulunmak gerekirse en güç araştırma ya da inovasyon sorunlarının çözüme kavuşturulması için doğru kitlelerle hareket edilmesi gerekiyor.  Bunun için yerel imkânlar önemli. En azından bunun bir sempozyum kanalı ile dile getirilmesi bölge adına olumlu kazanımlar oluşturmaya devam ediyor. Yine sempozyum sürecinde birçok akademisyenle sohbet etme fırsatımız oldu. Giresun Üniversitesi’nden Osman Sirkeci STK’ların yeniden boyut kazanması noktasında önemli tespitler sundu. STK’ların gönüllü projeler sürdürürken aynı zamanda bunların nasıl bir iş modeline evrilmesi gerektiği noktasında geçmiş tecrübelerinden de oluşan bir sunum dinledik kendisinden. Konya İnovasyon’un ortaya çıkış teması ile benzerlik gösteren ve aynı zamanda uluslararası sahada da uygulanış biçimiyle ilham verecek bir takım tespitlerin bir akademisyence dile getiriliyor oluşu önemli.

***

Bu manada esasında “proje” kelimesinin de nasıl bir yere konumlandırılması gerektiği ile ilgili bazı gözlemlerimiz de oldu. Doğru strateji üreten ajansların “işe yarayan reklam” fikirlerinin aslında STK’lar noktasında tekrar irdelenmesi gerekiyor. Bundan daha ziyade STK ya da kurumsal kimliğe sahip her oluşumun neyi proje olarak gündemine aldığı çok önemli. Zira her dile getirilen düşüncenin proje formatına dönüştürülmesi gibi bir kirlilik de yaşandığı ortada. Bu kapsamda Ahmet Katıksız’ın da tespitleri önemliydi. Kısacık zaman diliminde en azından ortak düşünceleri dile getirerek, kendini bulunduğumuz platformları nasıl konumlandırmamız gerektiğine ilişkin değerli çıkarımları paylaştık kendisi ile. KOP’un bölge adına yaptığı bu tip sosyal, akademik ya da kültürel tüm faaliyetler birer artı olarak işlenmeye devam ediyor. Emeğe geçen herkese teşekkürlerimizle…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum