1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Çilek Severler Bu Yazıya
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Çilek Severler Bu Yazıya

A+A-

Bu haftaki köşe yazımızın konusu kendine has aroması ile damaklarda unutulmaz tatlar bırakan Çilek… Gerek meyve olarak gerekse reçel yapımında ve pasta süslemesinde sıkça kullanılan çileğin faydaları saymakla bitmiyor.

***

Çilek içerdiği C vitamini açısından zengin ve bunun yanında içerdiği değerler çileğin sadece sevilen bir meyve olmasını değil faydalı olmasını da göstermekte. Çilek 10’dan fazla çeşide sahip ancak şekil olarak hep aynıdır.

Çilek hastalıklarla da savaşmak için etkili bir güce sahip. Düzenli çilek tüketimi kötü kolesterolün düşürülmesinde fayda sağlamakta ve iyi kolesterolü de dengede tutmaya yardımcı olur. Kırmızı rengini veren antosiyanin adlı bileşen sayesinde kolesterole fayda sağladığı araştırmalar sonucu ortaya çıktı. Çok fazla antioksidan içermesi birçok çeşit hastalığın risklerinin önlenmesinde fayda sağlar. Alzheimer, kalp hastalıkları ve yaşlılıkta çıkabilecek hastalıklara karşı vücudun direncini artırmaya yardımcı olur. Oksidatif stresi önlemesi çileğin antioksidan içermesi sayesinde gerçekleşiyor. Bu konuda yapılan araştırmalarda, kesin önlediği konusunda henüz net bir sonuca sahip değil. Çilekte mevcut olan ellagic asit bazı kanser tümörlerinin büyümesine engel olabiliyor.

***

Çilek lif içermesi nedeniyle tokluk hissi verir ve diyabet hastalarının şekerinin yükselmesine de neden olmaz. Ayrıca düzenli çilek tüketimi kabızlık sorununa da çözüm getirir. Yüksek oranda C vitamini içermesi, cilt üzerinde de olumlu etki sağlar. Kırışıklık önlemede ve geç yaşlanmada etkili olabiliyor. Bunun yanında çilek maskesi yaparak da dinç ve esnek bir cilde sahip olabilirsiniz. Manganez minerali içermesinden dolayı kemiklerde koruma sağlar. Çilekte C, E, K, niyasin, B6 vitaminleri bulunur. Kalsiyum, folat, fosfor, demir, magnezyum, manganez, çinko, bakır, selenyum ve potasyum minerallerine sahip. 8 adet çilek 46 kalori, 11 gr karbonhidrat, 3 gr besin lifi, 131 gr su, 7 gr şeker, 1 gr da protein içerir. Omega3 ve omega6 yağ asitleri taşır. Oksalat içeren bir meyve olmasından ötürü, çok fazla tüketildiğinde böbrek ve mesane taşında sorun yaratabilir. O açıdan dikkatli tüketmek ya da bu tarz rahatsızlığı olanların tüketim yapmaması önerilir.

Şeftalinin faydaları ve zararlarını ele alacağımız bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.