1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. D Vitamininiz Eksik Olmasın
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

D Vitamininiz Eksik Olmasın

A+A-

D vitamini eksikliği vücudun her bölümünü dolaylı ve doğrudan olumsuz yönde etkiliyor. Bu alandaki bilgileri sizin için derledim. D vitamini eksikliği kan tahlili ile ortaya çıkmaktadır ve kişide çeşitli belirtilerle kendini göstermektedir. D vitamini eksikliği olan kişiler kendindeki belirtileri dikkatlice takip edip gerekli tahlil ve tetkiklerini yaptırmaları gerekmektedir.

D vitamini eksikliği genellikle kendini şubelirtilerle göstermektedir.

Sürekli ısınamama ve üşüme problemi. Kilo verirken yavaş kilo verme veya kilo verememe

Genel yorgunluk ve halsizlik hali. Tüm vücudunda veya belirli bölgelerdeki kemiklerde ağrı

Denge problemi ve kuvvet kaybı. Sık sık beliren baş ağrısı. Depresyon. Sürekli değişen ruh hali. Tırnak ve saç dökülmesi. İnce eklemlerde ağrı. Terleme. Gözaltlarındaki morarma.

Uyku sorunları. D vitamini eksikliği durumlarında genellikle yukarıda bahsettiğimiz problemler görülmektedir. Bu problemler kişide görülmeye başladığında mutlaka bir uzmana başvurmalıdır.

D Vitamini Eksikliği Nedenleri

D vitamini eksikliği nedenleri çoğunlukla farklı nedenlerden kaynaklanmaktadır. D vitamini eksiliğinin bazı nedenleri;

Güneş ışınlarından yeterince faydalanmamak. Obezite. Yeterli ve sağlıklı beslenmeme. D vitamini sentezinin ve atılımının azalması. Karaciğer yetmezliği. Kronik böbrek yetmezliği. Genetik hastalıklar. Sağlıksız yaşam tarzı. D vitamini eksikliği genellikle düzenli bir tedavi ile düzenlenmektedir. D vitaminin vücuda faydaları, diyabete karşı korur, kalp ve ruh sağlığını korur, kas ve kemiklere fayda sağlar ve korur, diyabet yani şekere karşı korur. D vitamini eksikliği olan kişilerde de fayda sağladığı yerlerde problemler ortaya çıkmaktadır.

D Vitamini Eksikliği İçin Beslenme

D vitamini eksikliği olan kişiler kesinlikle sağlıklı ve düzenli beslenmelidir. Gün içerisinde de güneş ışığından maksimum oranda faydalanmaya çalışılmalıdır.

Yeşil sebzeler (ısırgan otu, yonca, maydanoz )Balık yağı. Tahıl ürünleri. Portakal suyu ve doğal meyve suları. Balık çeşitleri. Süt ve süt ürünleri. Yukarıda bahsedilen ürünleri tüketmek d vitamini eksikliği açısından çok önemlidir. D vitamini eksikliği için tedavinin içerisinde damla ve enjeksiyon uygulamaları bulunmaktadır. Bu tedavi bir uzman tarafından takip edilmelidir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.