1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Diyette Kalori Hesabı Yapmayın
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Diyette Kalori Hesabı Yapmayın

A+A-

Fazla kiloyla mücadele eden pek çok insan diyet yaparken besinlerin içeriğinden çok kalorisiyle ilgileniyor. Kalori hesabıyla tüketilen gıdalar fayda yerine zarar getirebilirken, kilo verme hayali de yarım kalabiliyor. Kalori hesabının riskli bir yöntem olduğunu, doğru beslenme planlaması ile kilo vermenin yolları hakkında bilgi edinin. Beslenme, egzersiz ve uyku düzeniniz uyumlu olsun. Vücudun önemli görevleri var. Bu görevleri yerine getirmesi ve sağlıklı kalabilmesi için de faydalı besinlerden alacağı enerji kaynaklarına ihtiyaç duymakta. Ancak bu enerjinin gerekenden çok alınması fazla kiloya, az alınması sağlıksız kilo kayıplarına neden olmakta. Bu nedenle vücudun enerji dengesinin mutlaka korunması gerekmekte. Pek çok kişi bu önemli ayrıntıyı göz ardı ederek gün içinde tükettiği besinlerin sadece kalorisiyle ilgilenmekte. Kalori hesapları ile yapılan beslenme düzeni kişilere faydadan çok zarar vermekte. Var olan kiloları korumak veya kilo vermek için asıl yapılması gereken, besinlerin kalori miktarlarıyla değil içerikleri ve faydaları ile ilgilenmek. Bu nedenle gıda seçimi doğru yapmalı.
***
Konu ile ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle sıralanabilir: 3 ana öğünü aksatmayın. Beslenme, egzersiz ve uyku düzeniniz uyumlu olsun. Evde pişirilen yemekleri tercih edin.

Dışarıda veya iş yerindeyseniz fast food yerine sağlıklı gıdalar seçin. Öğle ve akşam yemeği arası 4 saatten fazla ise mutlaka ara öğününüz olsun. Ara öğünlerde meyve, kuruyemiş, süt ürünleri gibi sağlıklı besinleri tüketin. Atladığınız ana öğünleri yoğurt, süt, ayran, kefir gibi protein içerikli ara öğünlerle doldurun. İştahınıza hakim olamadığınız dönemlerde kefir ve kuruyemiş ile açlığınızı bastırın. Günlük 2-3 porsiyon meyve hakkınızı akşam yemeğine kadar tüketin. Akşam yemeğinden sonra karbonhidrat alımını tamamen kesin.

Geleneksele dönüş yaparak yeni nesil sefer tasları ile yemeğinizi yanınızda taşıyın.

Evinize sağlıksız paketli ürünler almayın. Mutlaka taze meyve ve sebze alın.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar