1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Doğru Yürüyüşün Püf Noktaları
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Doğru Yürüyüşün Püf Noktaları

A+A-

Tüm Türkiye geneli olduğu gibi Konya’da da havalar soğumaya başladı. Ama havalar soğusa da sağlığımız için yürüyüşlerimize ara vermeden devam etmeliyiz.

Düzenli olarak yapılan yürüyüşler; kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştiriyor ve kalp-damar, beyin gibi damarsal hastalıkların riskini de azaltmaya yardımcı oluyor. Yürüyüş sayesinde kaslar kuvvetleniyor, şişmanlık ve stres oranı azalıyor, yaşlanma süreci gecikiyor. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için düzenli yürüyüşleri yaşam biçimi haline getirmek büyük önem taşıyor. Yürüyüş yapmak kemikleri güçlendiriyor. Düzenli yürüyüşler, vücudun oksijeni kullanma kapasitesini artırır, büyük kas gruplarını dinamik ve ritmik olarak çalıştırır. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için yapılan düzenli yürüyüşler dakikada 6 kalori harcanmasını sağlar. Kilo almayı engelleyerek, vücutta yağ oranının azalmasına yardımcı olur. Yürüyüş kemikleri güçlendirir, kilonun korunmasını, kalp ve akciğer sağlığının kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. Kırk yaş ve üstü kişiler mutlaka doktor kontrolünde yürüyüş programlarına başlamalı. Hipertansiyon, diyabet gibi hastalıkları olan kişiler sık sık doktor kontrollerini ihmal etmemeli.

***

Yürüyüş yaparken bunlara dikkat edin:Yürüyüş, hafif bir yemekten en az iki saat sonra yapılmalı.Yürüyüş öncesi ve sonrasında bol su tüketilmeli.Ağır bir yemek sonrası hızlı ve yorucu yürüyüşlerden kaçınılmalı. Yürüyüş için uygun olan özel tabanlıklı yürüyüş ayakkabıları kullanılmalı. Eğer yürüyüşler açık alanda yapılacaksa sabah erken saatler seçilmeli. Yine kilo vermek amacıyla yürüyüş yaparken vücuda naylon, muşamba ve benzeri maddelerin sarılmasının bir faydası yok.

Dakikada 6 kalori

yakabilirsiniz

Yürüyüşe ısınma hareketleriyle yavaş yavaş başlanmalı. Saniyede bir adım atarak dakikada 2-6 kalori, iki adım ile dakikada 5-7 kalori harcanabilir. Aynı şekilde yine yavaş yavaş yürüyüş sonlandırılmalı. Bu yürüyüş programı ve düzenli bir beslenme planı ile yılda 5-6 kilo verilmesi sağlanabilmekte. Gün içerisinde yürürken, otururken, kalça kaslarının en az 30 kez kasıp gevşetmek de oldukça faydalı.

Yürüyüşün insan

sağlığına faydaları

Uykusuzluğu azaltır.Sindirimi kolaylaştırır.Kan basıncını düzenler.Yorgunluk hissini engeller.Solunum kapasitesini artırır.Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.

Vücutta doğal keyif verici hormonların (endorfin) salınımı sağlar.Beyine oksijen sağlanmasını artırarak zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.

HDL/LDL (İyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler. Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar