1. HABERLER

  2. SÖYLEŞİ

  3. Döviz 2’nci el otomobili vurdu
Döviz 2’nci el otomobili vurdu

Döviz 2’nci el otomobili vurdu

Otomotiv sektörünün Konya’daki öncü firmalarından Kafkas Otomotiv ile otomobil piyasası hakkında konuştuk.

A+A-

Kafkas Otomotiv sahiplerinden Aydın Ayhan, hükümetin kurulamaması ve Dolar ile Euro’daki yükseliş nedeniyle piyasada durgunluk yaşandığını dile getirdi.

Kafkas Otomotiv sahiplerinden Hakan Arpacı ise, internet üzerinden otomobil alım işlemlerinin gerçekleştirilmemesi gerektiğine vurgu yaptı. Arpacı, internetten satılan otomobillerde bilgilerinin doğru olamayabileceğini söyleyerek vatandaşları uyardı.

Mehmet Ali Eskipostalcı'nın Haberi

Merhaba Aydın Bey, öncelikle sizi ve ortağınız Hakan Bey’i kısaca tanıyabilir miyiz?
1978 Konya doğumluyum. Evliyim ve 2 çocuğum var. Yaklaşık 10 senedir otomobil alım satım işiyle uğraşıyoruz. İlk 8 yılımızda eş dost çevresinde ve pazarda satış yaptık. Daha sonra çevremizin genişlemesiyle pazarda bu işi yapamayacağımızı düşündük ve merkezi İstanbul’da olan Kafkas Otomotiv’in Konya şubesini açtık. 2 senedir burada hizmet üretiyoruz.

Dilerseniz söyleşimize otomobil piyasasının son durumu hakkındaki düşüncelerinizi alarak başlayalım. Neler söylemek istersiniz?
Otomobil piyasası şu anda çok durgun. Yaklaşık 3 aydır hükümetin kurulamaması nedeniyle seçim sürecinden bu yana ciddi sıkıntı yaşamaktayız. Sıfır araçlarda doların yükselmesiyle 2’inci el fiyatları da ister istemez artışa geçti. Bunun yanında son 10 gündür işlerde hafif de olsa bir kıpırdanma yaşandı. Kendi çevremizde gördüğümüz kadarıyla bütün esnaflar aynı düşüncede.

img_1371.20150903102631.jpg


Hükümetin kurulamamış olması ve beraberinde ekonomide yaşanan dalgalanmalar sizi nasıl etkiledi?
Yaşanan bu tür olaylar bizleri de ister istemez olumsuz etkiledi. Konya’da oto galeri işiyle uğraşan yaklaşık 600 tane esnaf var. Bizim burada ortalama aylık 15 bin lira masrafımız oluyor. Bu maliyeti karşılamak için bizim ayda en az 15-20 araba satmamız lazım ki kâra geçebilelim. Ama 3 aydır satış rakamlarımızı tutturamadığımız için hep eksi yönde hesap yapıyoruz. Şu anda bütün esnaf sıkıntıda.

Otomobil fiyatları şu anda ne kadar? Geçmişle kıyaslarsak fiyatlarda ne kadar yükseliş meydana geldi?
Biz şu anda Alman grubu üzerine çalışıyoruz. Başlıca tercih ettiğimiz markalar Volkswagen, Ford, Opel ve bunun yanında Fransız marka Renault. Bunun dışında muhtelif arabalarımız da oluyor ama genel olarak bu markalar üzerinden satış geçekleştiriyoruz. Rakamsal bazda baktığımızda yüzde 80’li satış 30 bin ile 60 bin bandındaki arabalar arasında oluyor. Fiyat verecek olursak 2012 model dizel 6 ileri vites Renault Fluence 44 bin lira. 4 ay önce bu aracın fiyatı 41 bin liraydı. Bunun yanında 2009 model 4x4 dizel Volkswagen Tiguan 73 bin lira. 2012 model Seat Leon dizel otomatik 54 bin lira. 2006 model Ford Focus C Max Ghia dizel dolu paket 35 bin lira. 2012 model Volkswagen Jetta dizel 64 bin lira. Bunun yanında birkaç klasik Mercedes’imiz var onların fiyatları ise 30 bin ile 60 bin lira arasında değişiyor.

Fiyatlarda gözle görülür bir yükseliş söz konusu. Peki, önümüzdeki günlerde piyasayı neler bekliyor?
Hükümet kurulmadan piyasaların düzelmesini beklemiyoruz. Önemli olan siyasi istikrarın sağlanması. Bu olmazsa ekonomik rahatlama mümkün olmayacak. Yıl onuna kadar da piyasaların rahatlamasını beklemiyoruz.

 

img_1379.jpg


Otomobillerinizi nerelerden alıyorsunuz ve otomobil alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Otomobil alırken İstanbul merkezli çalışıyoruz. Araçlarımızı yüzde 60-70 oranında filo araçları ve ihale yöntemiyle alıyoruz. Bu araçları da seçerek alıyoruz. Araba alırken kaza ve değişen olmamasına dikkat ediyoruz. İstanbul’dan aldığımız araçların en büyük avantajı filo araçların her 10 bin kilometrede bakıma girmesi. İnsanlarımız filo araçların iyi olmayacağını düşünür. Ama filo araçlar dediğim gibi garanti dışına çıkmamak için düzenli olarak zamanında bakıma girer. Biz yine araç alırken kilometresinin 100 binden fazla olmamasına dikkat ederek servis kayıtlarını kontrol ediyoruz.

img_1388.jpg


Geçmiş yıllarda Konya’da en çok Japon marka otomobiller tercih ediliyordu. Bu durum hala geçerli mi yoksa mevcut yapı değişti mi?
Konya’da 5-6 senelik portföye baktığımızda 30-40 bin liralık araçlar hızlı satılıyor. 10-20 bin liralık araçların da gelir seviyesine göre satışı iyi. 40 bin liranın üstündeki araçları ise seçici müşteriler alıyor. Eskiden Japon arabalarına rağbet fazlaydı. Çünkü fiyatlar düşüktü. Alım satımda zarar ettirmezdi. Bugün de baktığımızda motor ve şanzıman konusunda dünyanın en iyi arabaları Japon arabaları diyebiliriz. Bugün Japonya ve bunun yanında farklı bir ülkenin ortalama 50 bin liralık 2 aracını kıyaslarsak Japon arabasında bulduğunuz konforu diğerinde bulamazsınız. Fakat bunun yanında Japon marka otomobillerin yedek parçaları çok pahalı. Bu yüzden artık Konya’da Japon arabalarından daha çok Alman grubundan Volkswagen, Opel ve Ford; Fransız grubundan ise Renault tercih ediliyor.


 

Hakan Bey biraz da sizinle devam edelim. İyi bir otomobil nasıl anlaşılır?
İyi bir otomobili herkes anlayamaz. Arabanın motoru ve yürüyeninden anlamak gerekiyor. Vatandaşlarımız servis ya da Check Up merkezlerine götürerek satın almak istedikleri araba hakkında bilgi alabilir. Serviste kilometre güvenilirliği, şanzıman ve motor durum bilgisi ortaya çıkar. Bunun yanında arabanın değişeninin olup olmadığına, boya durumuna, motor performansına, yürüyen aksanına şanzıman geçişliğindeki rahatlığa bakmak lazım. Ayrıca şasede, aracın tavanında ve direklerinde oynama olmaması gerek. Araba kazalı olmayacak. Bunun yanı sıra vatandaşlar araçta boyanın olmasını olumsuz bir durum olarak görüyor. Bu sadece Konya’da var. Ama bu durum Avrupa’da tam tersi. Avrupa’da 10 yaşındaki bir araba komple boyalıysa bin lira fazla verilip o araç tercih ediliyor.

Konyalılar araba alırken nelere dikkat ediyor?
Konyalıların otomobil alırken ilk dikkat ettikleri şey ucuz olması. İnsanlar araba alırken ‘Elinizde 20 bin liralık araba var mı?’ diye soruyor. Marka soran yok. Bunun yanında bilinçli müşteri ise kafasında alacağı arabayı belirleyip öyle geliyor.

Sıfır otomobillerde son durum ne? Sıfır otomobil fiyatlarının yükselmesi 2’inci eli nasıl etkiledi?
Sıfır otomobil dolar ve euroya endeksli. Döviz yükseldikçe fiyatlar da ister istemez yükseliyor. Şu anda sıfır otomobilde de 2’inci el otomobilde de fiyatlar yüksek. Eskiden sıfırda fiyat artınca 2’inci elde fiyat artmazdı. Şimdi ise sıfırda fiyat 10 bin artıyorsa 2’inci elde 5 bin lira artıyor. Önümüzdeki günlerde de ne olacağını kimse kestiremediği için Türkiye geneli bir sıkıntı var.

İnternet üzerinden yapılan araba alım ya da satım işleri hakkında neler söylemek istersiniz?
Vatandaşlarımız internetten yapılan araba alışverişine güvenmesin. Arabalar birebir canlı ve görerek alınsın. Çünkü internet üzerinde çeşitli programlar kullanılarak araba gerçeğinden daha güzel olarak gösteriliyor. Otomobil mümkünse tanıdık ve güvenilir insanlardan alınmalı. İnternette görülen fiyatlara aldanılmaması konusunda vatandaşlarımızı uyarıyoruz.

img_1391.jpg


Kafkas Otomotiv olarak sattığınız araçlarda hangi garanti şartlarını uyguluyorsunuz?
Biz Kafkas Otomotiv olarak Konya’da bir ilki gerçekleştiriyoruz ve sattığımız aracın normal kaskosunun dışında kaskonun kapsamadığı yerlere yani motor, şanzıman, elektronik beyin ve her türlü mekanik aksanına 1 yıl ya da 15 bin kilometreye kadar garanti veriyoruz. Müşterilerimiz bizden aldıkları bir araçta biraz önce saydığımız maddeler kapsamında 1 yıl içerisinde ya da 15 bin kilometreye kadar herhangi bir sorun yaşarlarsa biz bu masrafı ücretsiz olarak karşılıyoruz.

Son olarak soracak olursak, otomobil almak isteyenlere tavsiyeleriniz neler?
Vatandaşlarımız otomobil alırken önce bütçelerini belirlesin. Bütçeye uygun araçlar tespit edilsin. Alınacak araçlar temiz ve kazasız olsun. Şasede herhangi bir oynamanın olup olmadığına dikkat edilsin. Alınacak araçlar temiz ve kazasız olsun. Motor ve şanzımanın iyi olup olmadığına dikkat edilsin. Arabada 3-5 parça boya olup olmaması önemli değil. 30 bin liranın üzerinde bir araç alınıyorsa tercih dizel otomobilden yana olsun. Çünkü dizel bir otomobil masrafı daha çok gibi görünse de benzinli bir otomobile göre yakıttan daha çok tasarruf sağlayacağı için daha az maliyet gerektirir.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.