1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Duruş Bozukluğu İçin Tavsiyeler
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Duruş Bozukluğu İçin Tavsiyeler

A+A-

Pandemi nedeniyle evde çalışmaya ve evde daha çok vakit geçirmeye başladık. Bu durumun dezavantajlarını da yaşıyoruz. Duruş bozukluklarına da dikkat etmek gerekiyor.

Duruş bozuklukları, oturma, kalkma, yürüme gibi fiziksel faaliyetler sırasında bel, bacaklar ve kolların dengeli bir duruş sağlayamaması durumudur. Duruş bozukluğunun en sık karşılaşılan belirtisi vücut ağrılarıdır. En çok bel, sırt ve boyun ağrısına neden olur. Bu yazımda sizlere duruş bozukluğuna karşı evde yapılacak egzersizlerden bahsedeceğim:

*

Kapı eşiğine geçin ve kollarınızı yukarı kaldırın. Kollarınızı dirseklerinizden bükerek avuç içleriniz ve dirsekleriniz duvara değecek şekilde konumlanın. Karşıya bakın ve dik durun.

Belinizi bükmeden karşıya doğru gidebildiğiniz kadar eğilin. Acı çekerseniz fazla zorlamayın.

Bu egzersizi 20-30 kez tekrarlayın.

*

Matınıza uzanın ve sırtınızın altına bir rulo havlu koyun. Avuç içleriniz tavana bakacak şekilde kollarınızı dirseğinizden bükerek başınızın iki yanında konumlandırın. Bacaklarınızı dizden bükerek ayak tabanlarınızı yere basın. Yavaşça kalçanızı yukarı kaldırın ve 30-60 saniye bekleyin. Ardından belinizi yavaşça indirin.

*

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve dik durun. Egzersiz lastiğini omuz hizanızdan iki elinizle tutun. Kollarınızı karşıya doğru uzatın ardından sağ kolunuzu sağa, sol kolunuzu sola doğru çekebildiğiniz kadar çekin. Bu egzersizi 2 set halinde 10'ar kez tekrarlayın.

*

Yere yüz üstü uzanın. Avuç içlerinizi yere koyun, kollarınızı dikleştirin ve ayak parmak uçlarınıza kalkın. Omurganız dik bir şekilde dirseklerinizden kırarak hafifçe yere doğru yaklaşıp uzaklaşın. Bu egzersizi 2 set halinde 10 kez tekrarlayın.  

*

Sırtınızı ve başınızı duvara yaslayın ve dik durun. Başınızı aşağı ardından arkaya doğru hareket ettirin. Bu egzersizi 15 kez tekrarlayın. Tüm hastalara acil şifalar dilerim…

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar