1. YAZARLAR

  2. Mehmet Günnar

  3. Eğitim Alanındaki Derin Çatlaklar
Mehmet Günnar

Mehmet Günnar

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Eğitim Alanındaki Derin Çatlaklar

A+A-

12 Mart’ta yapılacak olanYGS sınavına sayılı günler kalmışken öğrenciler üniversitelere yerleşebilmek adına ilk adımı atmak için ter dökecek. Peki YGS ve LYS sınavından iyi bir puan alıp Anadolu’da herhangi bir üniversite ve bölüme giden öğrenciler mezun olduklarında ne olacak? Ben söyleyeyim size eğer Türkiye standartlarının üzerinde bir üniversiteden mezun olduysan büyük firmalar seni kapacak. Neden mi? Çünkü İngilizce alt yapın diğer üniversitelere göre çok daha iyi. Özgeçmiş verdiğinde eğer kendini kanıtlamış, İngilizce eğitimi üst düzey bir üniversiteden mezun değilsen işe girmen sadece bir hayal. Ya çok iyi İngilizce bileceksin ya da kendini kanıtlayabilme ve anlatabilme yeteneğin üst düzey olacak.

***

Şu an hangi üniversitede öğrencinin mezun olduktan sonra iş hayatında kendini daha iyi anlatabilmesi için etkili iletişim dersi var. Özel sektörde ne kadar işi bilirsen bil, eğer kendini ifade edip bunu gösteremiyorsan işe girmen çok zor. Üniversiteler sadece bölüm üzerine ders verip mezun etmemeli. Türkiye’de ya zengin olacaksın ya da okuyacaksın. Başka bir ihtimalin yok. Bir insan neden üniversiteye gider? Mezun olduktan sonra hayatını idame ettirebilmek için. Peki şu an kaç kişi mezun olduğu mesleği yapıyor? Her ne kadar öğrencinin kendini yetiştirememesinden de kaynaklanıyor olsa da üniversitelerin sadece ‘mezun et gönder, arkasını arama’ mantığıyla anca bu kadar oluyor ne yazık ki. Türkiye’nin kanayan yarasıdır üniversiteli işsizler ordusu…

***

Bir de lise de sayısal çıkışlı bir öğrencinin istediği bir bölüme gidebilmesi var. Siz hiç sözel çıkışlı bir öğrencinin tıp, mühendislik okuduğunu gördünüz mü? Sözel ve eşit ağırlığın elinde psikolojik danışmanlık ve rehberlik ile hukuk varken neden sayısal çıkışlı bir öğrenciye bu hakkı tanıyorsunuz? Sözel çıkışlı öğrenci özel ders alacak sırf hukuk kazanabilmek için matematik öğrenecek canı çıkacak. Sayısal öğrencisi matematiği ve Türkçe’yi rahat rahat yapıp hukuka gidecek. Benim eşit ağırlık ve sözelci öğrencimin hakkı yeniliyor. Tıp, eczacılık, veterinerlik bölümlerinde yıllarca ezber yaptırıyorsun, işi ezber olan, okumak olan sözelci kardeşime imkan vermiyorsun. Çalışsın girsin diyenler de vardır tabi. 4 sene boyunca bir ders bile fizik, kimya, biyoloji, matematik görmeyen bir öğrenci nasıl tıp, eczacılık kazansın? Sonra çıkıp ailelere çocuklarınıza sayısal seçmesi için baskı yapmayın ne istiyorlarsa onu seçsinler diyorsunuz. Bu haritada ailenin de sayısal için çocuğuna baskı yapması kadar normal bir şey var mı? Kısacası ya her branşı tam netleştirip ona göre bölüm tercihi yapılsın ya da benim sözelci, eşit ağırlıkçı kardeşime de imkan verin 6 sene boyuna sırf ezber yapılan tıp bölümüne onlar da girebilsin.

 

 

           

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar