1. YAZARLAR

  2. Hakan Karayanız

  3. EĞİTİMİN KALİTESİ VE ÖNEMİ
Hakan Karayanız

Hakan Karayanız

Altyapıya Dair
Yazarın Tüm Yazıları >

EĞİTİMİN KALİTESİ VE ÖNEMİ

A+A-

Futbol nasıl ki entelektüel görsel bir şov ise bu şovu güzelleştiren oyuncuların yetişme yetiştirilme durumları nasıl olmalı. Bunun için ne yapmalı nasıl çalışmalıyız. Antrenörün sporcunun üzerinde etkisi ne kadardır nelere dikkat etmelidir, çalışma periyotları nasıl olmalıdır?

Masaya yatırılacak o kadar çok konu var ki hangisinden başlayalım ki. Geçen yazıda da belirttiğim gibi özellikle küçük yaş guruplarında o yaştaki çocuklara yılda maç yapma imkânı çok olması gerektiğini belirtmiştim. Ne kadar çok maç yaparsa bir çocuk kendini geliştirme adına o kadar çok önemli etken olur. Yapılacak olan planlama ile o yaştaki çocukları kendi içlerinde eğlence, yarışmacı ve performansa dayalı elit gurubu ayırıp, devamın düzenli olarak maç yaptırmak sporcuların gelişim evrelerini tamamlamaları için olumlu bir etkendir. Ne kadar çok maç o kadar çok verim.

Sporcuları kendi içlerinde sınıflandırmak, yapılacak sistemli ve planlı çalışma ile bizleri güzel sonuçlara doğru bizi sürükler.

Neden mi yetenekli gelişime açık sporcu ile bu işi hobi için yapanları aynı gurupta düşünemeyiz tutmamalıyız. Gelişime açık sporcuya engel teşkil eder kazanalım derken kaybetme olasılığı da mümkün olur, çocukları kendi içlerinde gruplarına göre sınıflandırma mutlaka yapılmalıdır. Bu uygulamayı yaparsak sporcu gelişiminde etken teşkil eder.

Gruplarımızı kendi içlerinde sınıflandırma yaparsak

Eğlence, yarışmacı, elit gurup olarak ayırabiliriz.

Eğlence Gurubu

Bu gurup spora yeni başlamış, hobi olarak yapan eğiticisinin vereceğini antrenman programı ile kendini geliştirmek için uğraşanların gurubu olarak düşünebiliriz.

Yarışmacı Gurubu

Spora yeni başlayanların içlerinden tespit edilen, gelişime açık sporcuların olduğu, üst gruba geçişe göre önem arz eden, dikkatli ve özenli çalışmaya tabi tutulan, algılamada ve dönütte olumlu tepki veren sporcuların bilgiye dayalı yapılan gurup olarak düşünebiliriz.

Elit Gurup

Yetenekleri özel, gelişimleri ile sürekli üzerine koyan, almış olduğu eğitimle de kulüp bünyesine gelmiş sporcuların olduğu, diğer guruplara göre üst düzey diyebileceğimiz grubu olarak düşünebiliriz.

Bu ve buna benzer farklı çalışma ortamları hazırlanıp uygulanırsa kulüplerimizin kalbi dediğimiz altyapılarda doğru adımlar atmış oluruz.  Alt yapılarımız futbolumuz kalbi niteliğindedir bu sektörde olan takımlarımız altyapılara daha çok önem vermeliler. Bakınız ülke olarak futbolumuzun haline şuan çok gerilerde kalıyoruz. Bunların artık önüne geçmenin zamanı geldi de geçiyor.

Kulüp idarecileri taşın altına elini koymamalılar. Bu işi meslek edinmiş bu işin mutfağından gelmiş kişi/kişiler olmalılar. Yönetimin doğru gelmesi ile birlikte kendilerine seçmeyi düşündükleri eğiticiler konusunda, seçici olmalı taraftarıyız çünkü eğiticiler bile artık günü kurtarma derdine düşmüş ve öylede izlenim sunuyorlar. Günlük başarı gelsin de gerisi önemli değil mantığı ile hareket ediyorlar. Bunlar yanlış düşünceler, bu saplantılardan artık kurtulmalıyız ülke futbolumuz geriye gidiyor, zarar görüyor, sporcu yetiştirmede zorluklar çekiyoruz. İşine saygılı sahada ne yaptığını bilen duruşu ile sporcuya bir şeyler katan donanımlı eğiticiler tercih edilir ve yukarıda bahsettiğimiz statüde de veya buna benzer çalışmalar yaparsa doğru işlerin yapılacağı anlamı çıkar ve zamanla da başarının kendiliğinden geleceğini gösterir. Kısacası günü kurtarmak yerini devamlılığı olan başarılara bırakır kendini o zaman sonuç da güzel olur sporcu yetişmesinde de önemli bir rol olur yeter ki kulüpler istesin.

Küçük yaş gruplarında çocukların önemi kadar velilerinde önemi çok büyük.  Veliler çocukların başarılı birer sporcu olmalarını istiyorlarsa onları doğru bir şekilde kontrol altında tutmalılar. O yaş guruplarındaki çocuklara psikolojik baskı yapıp sen futbolcu olacaksın düşüncesi yüklememeliler. Önce topluma faydalı bireyler olmaları için üzerlerine düşen sorumlulukların farkında olup çocuklara yaklaşımlarını bu doğrultuda yapmalılar. Okullarında ki tutum ve davranışlarından başlayıp, beslenmesine, dinlenmesine, antrenman çalışmasına kadar dikkat etmeliler.

Antrenör-veli işbirliği ve kulüp yönetiminin yaklaşımı doğru olursa, kazanan her iki taraf olur. Altyapılarda yeter ki eğitimin kalitesini yüksek tutalım. Hedefler bir şekilde gelir. Saygılarımla      

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.