1. YAZARLAR

  2. Hakan Karayanız

  3. Eğitsel Oyun Anlayışı
Hakan Karayanız

Hakan Karayanız

Altyapıya Dair
Yazarın Tüm Yazıları >

Eğitsel Oyun Anlayışı

A+A-

Sporcu Eğitimi kendi yaş seviyelerine göre hazırlanmalı ve uygulanmalı.

Kulüp altyapılarında ve futbol okullarında sporculara verilmesi gereken antrenman programı yapılacak çalışmaya göre ayrıştırmalıdır. Günümüz futbol da özellikle vurgulanıyor erken yaşlarda futbola başlanmalı diye, belirtilen yaşlarda başlayan bir sporcunun ilerleyen zaman içerisinde almış olduğu doğru eğitim sayesinde sahada ne yapmak istediğini bilir. Bunun için alt yapılarda verilecek eğitim çok önemli. Sporcu kendi yaş düzeyinin altında bir eğitim alıyorsa almış olduğu o eğitim yetersiz olur, bu sporcuya bir şey vermediği gibi, sporcudan geri bildirim beklemekte yetersiz olur yani yararı olmaz. İstenilen ise yaş gurubuna uygun anlaşılır açıklayıcı ve izah edici olması. Eğitici olarak dikkat edilmesi gereken, sporcuya kendi yaş gurubunun üstünde bir uygulama yapıyorsa bu sporcuya yararlı olmaz, bu tarz uygulamalar da eğitim konusunda sporcuya zararlıdır.

Sporcu alacağı eğitimin konusunu ve amacını bilmeli

Eğitici o gün yaptıracağı antrenmana kendini iyi hazırlamalı, analiz etmeli ve ne yapacağını bilmeli. Yapılacak olan her antrenman çalışmasının konusunu bilmeli, açıklayıcı olmalıdır. Yaptıracağı antrenmanın konusunu, amacını bilmeyen ve sahada hazır olmayan bir eğitici, sadece o günü kurtarmaya dönük amaç içerisinde olur ve onu uygular / uygulatır. Konusu, amacı olmayan uygulamalar ise plansız ve hedefsiz olan günü kurtarma uygulamalarıdır.

Sporcu eğitimde sıkılmamalı.

Eğiticinin yapmış olduğu antrenman programı sürekli aynı içeriği anlatıyor ve farklılık yaptırmıyorsa o gün ve sonraki antrenmanlarda sporcuyu sıkar. Gelişim sürecindeki sporcu gelişme kaydedemez, yaratıcılığı öğrenemez başarmak istediği yolda çabalamayı da öğrenemez, ilerleme kat edemez. Yapılan eğitim ise boşa gitmiş olur.                           

Eğitici Sporcuyu takım çalışmasında her daim aktif tutmalı.

Çocukları kendi içlerinde sınıflandırma diye tabir ettiğimiz düşünceye itmeyin Bu tarz düşünceler çocukların bir kısmını aktifleştirse bile, diğer bir kısmını izlemeye iter. Buda sporcular da olumsuz düşüncelerin oluşmasına neden olur.  Bu tarz çalışmalar ise Sporcu için kendi içlerinde izleme ve uygulaması olmayan düşünceyi teşkil eder, yapmış olduğu çalışmalar her hangi bir anlamda taşımaz.

Eğitici sporcuya konu- amaç- sonuç düşüncesini anlatmalı

Antrenör antrenmanları oyunsal olarak yapmalı ki sporcu hem eğlenir hem de eğlenirken gelişimde katkı sağlar. Sürekli maç yapmaları çocukların gelişimine büyük katkı sağlar, ama sadece maç yaptırmak yeterli değildir. Eğitici çocukların yapacağı çalışmanın içeriğini, amacının ne olduğunu ve hedefli bir eğitim olduğunu anlatması ve bunu eğlenceye dökmesi daha verimli olur.

Doğru ve bilinçli eğitimle yetenekli gördüğümüz çocuklarımızı kazanalım. Saygılarımla.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.