1. YAZARLAR

  2. Hayriye Eroglu

  3. Erken Uyumanın Faydaları
Hayriye Eroglu

Hayriye Eroglu

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Erken Uyumanın Faydaları

A+A-

Ailenize karşı sorumluluklarınız, sosyal hayatınız, iş çıkışı spor, sosyal medya, mesajlar, televizyon… Bütün bunların arasında uyku çoğu zaman ikinci planda kalıyor. Fakat zamanla uyku düzensizliği sağlığınızı, psikolojinizi, iş ve sosyal hayatını olumsuz yönde etkiliyor. Erken uyumanın ise vücuda sayısız yararı var.

Endişeleriniz ve olumsuz düşünceleriniz azalabilir: Araştırmalara göre gece uykusunun bölünmesi de karamsar düşüncelerin gelişimine yol açıyor. Psikologlar iyi bir uyku düzeninin yardımcı olabileceğini söylüyor. İyi bir uyku çekmek var olan problemleri çözmese bile, olaylara objektif bakabilmeyi sağlayabilir.

Sağlıklı bir kiloda kalmanız kolaylaşabilir: Bir araştırmaya göre, ne kadar az uyursanız aşırı kilolu olma ihtimaliniz o kadar artıyor. Ne kadar uyanık kalırsanız, bir şeyler yeme olasılığınız o kadar artıyor. Vücudumuzun biyolojik saati akşam sekizden sonra bizi daha tuzlu ve yağlı yiyeceklere yöneltiyor. Bu, geç saatlere kadar oturan insanların erken yatan insanlara kıyasla günde 550 kalori daha almalarına sebep oluyor.

Daha çekici görünürsünüz: Az uyku uyumanın dış görünüş üzerinde negatif etkisi olduğunu doğrulandı. Uyku sırasında vücudunuz yaşlı hücreleri taze ve yeni hücrelerle değiştirir, böylece teniniz daha parlak ve sağlıklı görünür. Uykusuzluğa bağlı şişmiş göz kapakları, kızarmış gözler ve solgun bir cilt cazibenize darbe vuruyor olabilir.

Sosyalleşmeye katkı sağlıyor: Yeterince uyumamak sizi stresli ve çabuk sinirlenen biri yapabilir ve normalde umurunuzda olmayacak küçük şeyler şalterlerinizin atmasına sebep olabilir. Öte yandan, iyice dinlenmiş olmak stres seviyenizi düzenleyerek sizi daha iyimser, sabırlı ve rahat yapar. Etrafınızdaki hiçbir şey değişmese bile, hayatın iniş ve çıkışlarıyla daha kolay başa çıkarsınız.

İşinizde daha üretken olabilirsiniz:Uykusuz kalmak konsantre olma ve hatırlama gibi işlevlerimizi etkiler. Uykusuzluğun etkileri bunlarla da kalmıyor. REM uykusu eksikliği (uykunun rüya gördüğümüz bölümü) yaratıcı düşünceyle alakalı becerilerimizi kötü yönde etkileyebiliyor. Yakınlarda yapılmış bir araştırmaya göre REM uykusundan uyanmış insanların, REM uykusu uyumamış insanlara kıyasla, bir yap-boz çözme konusunda yüzde 30 daha başarılı olduğu görülüyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.