1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Evde Yapılacak Spor Hareketleri
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Evde Yapılacak Spor Hareketleri

A+A-

Güneşin etkisini gün geçtikçe kaybettiği Konya’da hava sıcaklıkları bir bir düşmeye devam ediyor. Sonbaharın sonlarını yaşadığımız şu günlerde sportif faaliyetlerimizi doğada gerçekleştirmeye devam etsek de bir zaman sonra bu pek de mümkün olmayacak. İşte bu noktada evde yapılabilecek hafif spor hareketlerinden bahsetmekte fayda var. Yalnızca 20 dakikanızı alacak ve kolayca yapabileceğiniz ev egzersizleri ile vücudunuza yeni bir şekil verebilir, kolaylıkla sıkılaşabilirsiniz.

Yarım çömelme hareketi

Evde egzersiz yapmak isteyenler için pek çok evde egzersiz hareketleri mevcut. Bunlardan biri yarım çömelme hareketi. Bacaklarınızdaki pek çok kas grubu çalıştıran bir hareket olan yarım çömelme hareketi ile dizlerinize binen yükü azaltabilirsiniz. Bu hareket için öncelikle ellerinizi önde bağlayıp sandalyeye oturur gibi çömelin. Sırtınız mutlaka dik olmalı ve öne doğru eğilmemelisiniz. İçinizden 10’a kadar sayın ve doğrulun. Kaslarınız güçlendikçe 20’ye, 30’a kadar sayabilirsiniz. Yarım çömelme hareketini ellerinizi uzatarak da yapabilirsiniz. Bu hareketi günde 8 kez tekrarlayın.

Süpermen hareketi

Sırt kasları için oldukça ideal bir hareket olan Süpermen hareketi, duruş bozukluğu olanlar için de önerilir. Kollarınızı ileri uzatarak yere boylu boyunca uzanın. Avuç içleriniz yere bakar şekilde dirseklerinizi kırmadan kollarınızı vücudunuzun üst kısmıyla birlikte yukarı kaldırmaya çalışın. Aynı zamanda dizlerinizi kırmadan iki bacağınızı da yukarı kaldırmaya çalışın. Tıpkı Süpermen’in uçma hareketi gibi. Kendinizi fazla zorlamadan günde 8 kez tekrarlayabilirsiniz.

Dizler üzerinde şınav hareketi

Bu hareket omuz, kol, göğüs, karın ve bacak kaslarınızı çalıştıran bir harekettir. Yüzükoyun yere uzanın ve ellerinizi omuz hizasında açarak elleriniz üzerinde gövdenizi yukarı kaldırın. Ayaklarınızı da çapraz bir şekilde birleştirerek yukarı kaldırın. Bu hareketi zamanla dizleriniz yerine ayak uçlarınız üzerinde yapmaya başlayabilirsiniz, yani klasik şınav hareketi şeklinde.

Diz üstünde geriye esneme

Bu hareket, alt sırt kaslarınızı çalıştıran ve baldırlarınızı gerdiren bir harekettir. Ayaklarınız üzerinde diz çökün, kollarınızı kavuşturun; ya da ileri doğru uzatın, her iki şekilde de yapılabilir ve geriye doğru eğilin. İçinizden 10’a kadar sayın ve doğrulun. Kaslarınız güçlendikçe esneme süresini uzatabilirsiniz.

Mekik

Karın ve üst gövde kaslarınızı çalıştıran mekik hareketi, en çok bilinen hareketlerden biridir. Evde kolaylıkla yapabileceğiniz bu hareket için öncelikle yere uzanın. Ellerinizi başınızın altına alarak omzunuzu ve üst gövdenizi yukarı doğru kaldırmaya çalışın. Çenenizin gövdenize değmemesine dikkat edin. Başlarda kendinizi fazla zorlamaya dikkat edin. Zamanla hareketi daha düzgün yapmaya başlayacaksınız. Mekik hareketini günde 8 kez tekrar edebilirsiniz.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.