1. YAZARLAR

  2. Hakan Karayanız

  3. FUTBOL ALTYAPILARINDA EĞİTİM YÖNTEMİ
Hakan Karayanız

Hakan Karayanız

Altyapıya Dair
Yazarın Tüm Yazıları >

FUTBOL ALTYAPILARINDA EĞİTİM YÖNTEMİ

A+A-

Alt yapılarda dikkat çeken konuların başında gelen sporcu adayı olan çocuklara sportif ve eğitici etkinliklerinde daha çok özgürlüğün tanınması ve onların ilgisini çekmek için çalışma şekli için uygulanan bir yöntemdir. Bu yöntem antrenörün sporculara bağımlı olabileceğini ölçütünü kesinlikle öne sürmemelidir. Sporcu performans farklılıkları dikkate almamalı. Her sporcu kendi yeteneklerini eğitimine göre ve düzeyine göre belirleyip hareket edip katılmalıdır. Bunu sergileyen sporcular kendilerine ait gerçek kapasitelerini öğrenerek kendilerine hedefler belirleyebilirler. Bu tarz düşünce ve davranış sporcuyu doğal olarak uygulamalara katılmaları için neden sunduğu gibi, kendilerini bazı durumlarda kıyaslamalarda rahatsız olmalarını engelleyeceğinden bilgilerini de arttırabilecektir.

Yöntemin Amaçları;

Sporcuların devamlılığının sağlanması,

  • Bireysel yeteneğe dayalı bir ortamın oluşturulması,
  • sporcunun beceri seviyesinde hareket edebilmesi için başlama fırsatı bulması,
  • sporcunun amaçladığı ile performans gerçeği arasındaki bağlantıyı görmeyi öğrenmesi,
  • ilerleyen süreçte bireyselleşmesini sağlaması.

Uygulama Evresi; 

  • Anlayışlı sunup yapması için, ortam iyi şekilde hazırlanır. 
  • sporcuya Yöntemin amacının ne kadar önemli ve ciddi olduğu bildirilir. 
  • bireysel olarak Sporcuya görevleri açıklanır. 

Değerlendirme Evresi; 

  • Sporcular belli ölçütler doğrultusunda performanslarını değerlendirebilirler. Bunu yapmak sporcularla iletişime geçerek geribildirim alması ve vermek gerekmektedir.

Yöntemin Yararları; 

  • Bu yöntemin uygulanması antrenörün bile katılım anlayışını kabul ettiğini gösterir. 
  • Antrenör karşıt olmama düşüncesini ve anlayışını genişletebilir. 
  • futbol üzerine olan bilgi sporcunun amaç ile gerçeklik arasındaki doğruyu yapmasına ve denemesine yönelik bir evredir. 
  • Sporcular amaç ile gerçek arasındaki farkları azaltması yönünde öğrenme fırsatına sahiptir. 
  • Sporda Rekabet, diğerlerine karşı değil, kişinin kendisine ve kendi standartlarına, becerilerine amaçlarına karşı verdiği rekabettir.

Altyapılardaki süreçlerinin özellikle temel altyapı eğitim evrelerinin yoğun olarak kullanılması önerilmesi çocuklar açısından gelişim olarak büyük imkan ve bir öğretim/öğrenim yöntemidir. Çocuklar bu evrelerde birbirlerinden çok farklı gelişim özellikleri sergileyebilirler. Dolayısıyla bazı çocukların bazı hareketlere ve oyunlara katılımlarının sağlanabilmesi aynı düzeyde olamayabilir. Bu durumda her çocuğun etkin kalabilmesi söz konusu etkinliğin çocukların gelişimlerine göre düzenlenmesini gerektirebilir. Bunun için en iyi uygulama şekli ikiye ayrılır.

-Aktiviteler çocuklara göre düzenlenmesi

-Aktiviteler içinde çocuklara uygun pozisyonlar ayarlanıp koyulacaktır. Sporcuların almış oldukları eğitim ilerleyen altyapı dönem ve evrelerinde taktik öğretim etkinlik ve uygulamalarda çocukların futbol oyununa ilişkin mevkilere göre oyun, görev sorumlulukların sergilenmesi sporcu / sporcular için fayda sağlayabilecektir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.