1. YAZARLAR

  2. Hayriye Eroglu

  3. Gebelikte Bel Ağrısına Dikkat
Hayriye Eroglu

Hayriye Eroglu

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Gebelikte Bel Ağrısına Dikkat

A+A-

 

Bebeğini kucağına almaya hazırlanan pek çok anne adayı bel ağrılarından şikayet ediyor. Özellikle doğum yaklaştıkça bu ağrılar dayanılmaz hale gelebiliyor. Anne adayları bazı önemli noktalara dikkat ederek bu süreci konforlu bir şekilde atlatabiliyor. Yapılan çalışmalar, gebelik öncesinde bel çukuru fazla olanların gebelikte bel ağrısına yatkın olduğunu gösteriyor. Kısa zamanda fazla kilo artışı bel ağrısı oluşumuna neden olabilir. Bunların yanı sıra iş ve psikolojik faktörler de belde ağrıya neden olabilir. Kalça veya çevre kemiklerde geçici özelikle D vitamini eksikliği olan gebelerde eksikliğin artmasına bağlı olarak kemiklerde yumuşama ve kırılmalar, kas zorlanmaları da ağrı nedeni olabilir.

***

Hamilelikte bel ağrısının nedenleri: Hamilelerde bel ağrısı genellikle gebeliğin orta dönemlerindeki aylarda (4-6. aylar) başlar. Çünkü bel ağrısına neden olan temel nedenler bu aylarda yoğunlaşır. Bunlar şöyle sıralanmaktadır: Rahmin ağırlaşması ve vücudun ağırlık merkezini değiştirerek öne doğru çekmesi. Kilo almak. Gebeliğe bağlı duruş bozuklukları. Bu dönemde artan hormonlara bağlı olarak bel eklemlerinde gevşeme olması. Bel ağrısına neden olan etkenler gebeliğin sonuna doğru daha fazla artacağı için son aylarda bel ağrısı biraz daha şiddetlenir. Buna rağmen gebeliğin ilk aylarında da hafif derecede bel ağrısı bazı anne adaylarında görülebilir. Eğer gebeliğin ilk aylarında bel ağrısı çok şiddetli ise bunun gebelik dışında bir sebebi (bel fıtığı gibi) olabileceği akla getirilmelidir ve bu yönde değerlendirme yapılmalıdır.

***

Omurga rahatsızlığı olanlar özellikle dikkat etmeli. Anne adaylarının büyük çoğunluğunda, gebeliğin genellikle 4-6. aylarında görülen bel ağrıları, doğum sonrası büyük oranda geçtiği için; kadın doğum uzmanları tarafından gebeliğin kaçınılmaz bir şikâyeti olarak görülür. Gebelikte fazla kilo alanlarda, omurga hastalığı olanlarda, çoğul gebeliklerde, önceden bel fıtığı olanlarda daha sık izlenir.

Bel ağrısını azaltmak için bu önerileri dikkate alın: Gereğinden fazla kilo almamaya çalışın. Yeterli D vitamini ve kalsiyum alın. Uzun süre ayakta hareketsiz kalmayın, sık sık yürüyün. Kaslarınızdaki gerilimi ve zorlanmayı azaltmak için vücudunuzun düzgün duruş şeklini koruyun. Gün içerisinde sık sık istirahat edin. Otururken sık sık pozisyon değiştirin. Sandalyede otururken bel yastığı kullanın. Beliniz geceleri daha çok ağrıyorsa sırt üstü yatmaktan kaçının. Yan yatın ve karnınızı yastıkla destekleyin. Kalça ve belinizi yoracak hareketlerden kaçının. Uzun oturma ve ayakta durma sırasında bir ayağınızın altına basamak koyarak kaslarınızı gevşetmeye çalışın. Solunum ve gevşeme egzersizleri yapın. Yüksek topuklu ayakkabılar giymekten kaçının. Doktor kontrolünde bel korsesi takabilirsiniz. Çok ağrınız olduğunda yine doktor kontrolünde ilaç kullanabilirsiniz.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.