1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Genç Kalmak İçin Tavsiyeler
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Genç Kalmak İçin Tavsiyeler

A+A-

Genç kalmanın sırlarını içimizde araştırmayan yoktur. Bu yazımda sizlere genç kalmanın herkesçe bilinen formüllerinden bahsedeceğim. Her şeyden önce genç kalmak kendinize iyi bakmakla başlar.

Aşırı güneş

Güneşteki UVA ve UVB ultraviyole ışıklarından kaynaklanan hasar, yaşlanma belirtilerinin yüzde 90′ını oluşturur. Bu sebeple güneş ışınlarına çok fazla maruz kalmamakta fayda var.

Sebze-meyve

Yağsız proteinler, kepekli tahıllar ile takviye edilmiş meyve ve sebzeler gibi sağlıklı seçimler yaptığınızda genç kalmanız daha kolay olacak. Bu yiyecekler, sağlıklı bir metabolizma inşa etmenin yanı sıra dış görünüşümüzde de sağlıklı olmanızı sağlayan besin maddelerini sağlar.

Su tüketimi

Cildin elastikiyetini esnek tutmak ve sağlığı desteklemek için her gün 6 ila 8 bardak su içilmeli. Susuzluk cildin kurumasına sebep olur. Uygun nemlendirme, daha genç ve daha sağlıklı görünen bir cilde izin vererek dokuların ve cilt hücrelerinin yenilenmesini sağlar.

Fiziksel aktivite

Her gün hareket etmeyi hayatınıza katın. Araştırmalar, egzersiz yapan kişilerin, hücresel düzeyde neredeyse çok uzun yıllara denk gelen yaşlanma etkilerini yavaşlatabildiğini gösteriyor. Aktivite aynı zamanda yaşla birlikte gelen hafıza ve beyin fonksiyonlarını iyileştirir. Andropoz ve menopoz dönemlerini daha rahat ve kolay geçirmeni sağlar.

Sigara ve alkol

Sigara içmek, vücudunuza ve cildinize yapabileceğiniz en kötü şeylerden biri. Uzun süre ve fazla miktarda alkol kullanımı da damarlarının sürekli olarak genişlemesine ve büyümesine yol açar. Genç görünmek istiyorsanız, bu ürünleri hayatınızdan çıkarmalısınız.

Bol protein

Vücudunun yeni kollajen ve elastin oluşturması için protein kaynaklarına ihtiyacı var. Her öğünde yüksek kalitelide bir protein çeşidini yemeyi hedeflemelisiniz. Kahvaltıya yumurta, öğlen ve akşam öğünlerine ise et, tavuk, balık gibi protein içerikli besinleri eklemelisiniz.

Sağlıklı yağ

Bütün yağlar kötü değildir. Balıklarda, kabuklu yemişlerde ve tohumlarda bulunan Omega-3 yağ asitleri vücudunuzdaki doku hasarına ve yaşlanmaya sebep olan süreci yavaşlatır.

Abartılı kalori

Yetersiz beslenmeye yol açmayacak şekilde abartı kalori alımından kaçının. Daha az kalori almak sizi daha uzun ömürlü yapar. Kalori kısıtlamasının vücudun yaşlanmasını geciktirdiği anatomik ve biyokimyasal bozulmasını önlediği çok sayıda çalışma ile gösterildi.

Beyin gelişimi

Genç kalmanın en önemli sırlarından biri hafızayı genç tutmak. Yeni bir dil öğrenmek, bir enstrüman çalmak, bulmaca gibi zihninizi aktif tutacak beceriler buna yardımcı olur.

Düzenli uyku

Hem erkekler hem de kadınlar düzenli olarak bir gecede 6 ila 8 saat arası uyumalı. Daha çok uyumak, genç kalmak demek. Yeterli uyku, beyin dokusu kaybını, öğrenme ve hafıza kaybı etkilerini arttır.

Sağlıklı hayatlar dilerim…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.