1. YAZARLAR

  2. Mustafa Güden

  3. Gerilimin Nedeni
Mustafa Güden

Mustafa Güden

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Gerilimin Nedeni

A+A-

Geçen hafta Libya hükümet yetkililerinin ‘Libya'daki petrol ve doğal gaz rezervlerinden Türk enerji şirketlerinin gerektiği kadar pay alamadıklarını’ söyleyerek daha fazla pay almak üzere Türk gaz ve petrol şirketlerini ülkelerine davet etmesi Akdeniz’de yükselen hararetin gerçek sebebini ortaya koydu.

Batılı ülkeler ‘Macron’un Fransa’sı bunlardan başlıcasıdır’ kurdukları sömürü düzeniyle maddi varlıklarını hortumladıkları doğal zenginlik sahibi ülkelerin uyanışını-uyandırılışını hazmedemiyor! Ortadoğu ülkelerindeki uyanış ve silkinişin sorumlusu gördükleri AK Parti ve Erdoğan hükümetine karşı cephe almalarının sebebi de budur.

Onlar “Türkiye ile sorunumuz yok bizim derdimiz Erdoğan ile…” derken aslında Türkiye’yi nasıl bir kumpasın içine sürüklemeye çalıştıklarını anlayabilsek-anlatabilsek sorun kalmayacak. Ama galiba sorun anlamak ve anlatmak da değil!

KORONALI

EĞİTİM SİTEMİ

Korona virüsün dünyayı sarması, geleceğe hazırlanma seviyesindeki genç beyinleri son derece etkiledi. Yüz yüze eğitime geçen dönem zorunlu olarak ara verilmişti ve eksikliğin telafisi için dijital eğitim sistemi devreye alınmıştı.

Yeni eğitim-öğretim sezonu geldi fakat Korona etkisinden çok bir şey kaybetmediği gibi, geçen döneme oranla genç nesil üzerinde ölümcül olmaya da başladı. Geçen hafta Konya’da, hem de Tıp Fakültesi öğrencisi genç bir hanımın Korona sebebiyle vefat etmesi virüsün tesir seviyesi bakımdan bir gösterge olmalıdır. Yine iki orta öğretim okul müdürünün tutuldukları Korona sebebiyle hafta sonunda vefat etmesi, ilk ve orta dereceli okullarda öğrenci ve öğretmenleri bekleyen tehlikeyi işaret etmiş oldu.

Eğitim ihmal edilemez ama çocukları da ateşe atamayız. Dijital eğitim sisteminde ‘ders takip yöntemini’ güçlendirerek öğrencilerin ekranı bağlayacak uygulamalar devreye alınabilir. Keza, MEB sisteminde kayıtlı öğrenci ailelerine, bağlantı altyapısından yararlanabilecekleri düzeyde imkân sağlamak da devletin güzel bir hizmeti, jesti olacaktır.

Öğretmen-öğrenci münasebetleri de eğitimin verimliliğinde önceliklidir. Bu açıdan öğrencilerin kendi öğretmenleriyle ders yapabildikleri dijital platformların geliştirilmesi yararlı olacaktır.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.