1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkçı

  3. Güney Kore ve Eğitim-2
Yılmaz Sandıkçı

Yılmaz Sandıkçı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Güney Kore ve Eğitim-2

A+A-

Geçen haftadan devam…

Güney Kore’nin başardığı mucizevî kalkınmanın altındaki tohumlardan birisi de eğitim sistemi demiştik. Ama nasıl bir eğitim sistemi? Güney Kore, millî değerlerine saygılı, hayata, pozitif bilimlere, ekonomiye rasyonel yaklaşan bir eğitim sitemi ile başardı… Bizdeki eğitim ise pozitivizm ile pozitif bilimleri karıştırarak bilime düşman, sapkın görüşlerin etkisinden kurtulamayan bakışı aşamadı hala.

*

60 yıl önce bizim 5’te birimiz kadar fakir olan ama bugün 3 katımız kadar zenginliğe ulaşan Güney Kore’nin orta öğretimdeki çocuklarının matematik ve fen derslerinde başarı oranı yüzde 28… Bu oranlar (24 Mayıs 2015 tarihli yazımdan)  Çin (Şangay bölgesinde) yüzde 55, Singapur’da yüzde 40, Japonya’da yüzde 30, Polonya’da yüzde 17. Türkiye’nin de içinde olduğu OECD ortalaması yüzde 11,7… Ve Türkiye yüzde 5,9!

*

Sorun nerede? Son yıllarda birçok konuda başarı sağladık. Ama eğitim sistemi konusunda sınıfta kaldık. Oto yollar, köprüler, tüneller, çılgın projeler yapıyoruz işçi bizden, iş makineleri yabancı memleketten, hızlı tren hatları yapıyoruz, raylar bizden trenler yabancı memleketten. Her türlü otomobil parçasını yapıyoruz ama otomobil yabancı memleketten.

*

Bizim yapamadığımız şeyleri nasıl yapıyorlar? Bizden farkları nedir? Bizim ekisiğimiz nedir? İnsan aynı insan, fark eğitimde! Bizde eksik yok! Eksik, eğitim sisteminin temelinde duran eğri bakış açısında. Eğri temel üzerinde doğru duvar olmuyor!

*

Eğitim sistemini düzeltmek, iyileştirmek, geliştirmek çok mu zor? İktidarda 15 yıldan beri aynı hükümet var. Gidenin yaptığını, gelenin bozduğu hükümetler yok! Peki sorun nerede? Bireysel olarak gelişen, düşünen, sorgulayan ve geliştiren nesillerin dindar(!) olmayacağından korkanlar mı var? Yok canım daha neler! Yoksa düşünen nesilleri kadırmanın zorluğunu mu sorun ediyor birileri? 

*

Eğitim sisteminin son ucunda duran sınavlar ile oynayarak nesilleri harcıyoruz, geleceğimizi kaybediyoruz!  Eğitim sistemi sınavlar ile değil eğitimdeki zihniyeti değiştirerek, yenileyerek gelişir? Bazı kabullerimizi sorgulayamadığımız için yenilikleri anlamakta zorlanıyoruz. Gerçekçi olamıyoruz, gelişemiyoruz.

*

Gelenekçi olmak ile gerici olmak arasıdaki ince çizginin inceliğini fark edemedik hâlâ.

*

Bir daha düşünelim! Düşünerek dindar olanların imanı, kanarak veya kalabalığa uyarak dindar olanların imanından daha makbuldür Allah katında…

*

Eğitim meselesini bir de bu açıdan ele almaya bakalım geç olmadan. Zenginlikte bize 3 tur bindiren dünün fakiri Güney Kore’nin 4. turu bindirmesini beklemeden!

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.