1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkçı

  3. İhracat Yönetim Şirketi
Yılmaz Sandıkçı

Yılmaz Sandıkçı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

İhracat Yönetim Şirketi

A+A-

Sorunlar çözümleri de içinde taşır, önemli olan sorunlarımız için düşmanı suçlamak yerine suçu kendimizde arayıp çözümü aramaktır.

*

Bizim işimiz ihracat olduğu için biz çözümün bu tarafında çalışıyoruz ve çalışmamızı engelleyen sorunları aşacak modellere değiniyoruz zaman zaman yazılarımızda. Yeni normalin etkisi ile internet üzerine kayan ihracatta yaşanan sorunlara ve aşma yollarına önceki yazılarımda değinmiştim, şimdi tekrar etmeye gerek yok.

*

82 ülkeye ihracat yapan, 48 ülkeyi ziyaret etmiş, görmüş ve gözlemiş, 30 yıllık bir ihracatçı tecrübesi ile kısa yoldan “İhracat Yönetim Şirketlerinin” kurulmasını öneriyorum… Biz, Türkiye’de bir ilk olarak 1995 yılından beri bunu tecrübe ettik ve devlet mevzuatında kurumsal bir yapısı olmadığı için kendi çapımızda çabalayarak, sanayicimizin üretimden gelen ihracat katma değerini kullanmalarına yardımcı olduk. Ama yetmez!

*

İhracat Yönetim Şirketleri, dünya genelinde bir çok ülkede Export Management Company – EMC olarak uygulanan ve başarısı kanıtlanmış bir modeldir. Önemli olan bu modeli Türkiye’ye uyarlayarak, mevcut sorunlar ile enfekte olmadan etkin şekilde kullanma yollarını bulmaktır.

*

Bu işe başlamanın aşısı, ortak akıl ile düşünebilen, işbirliğini ön plana alabilen bir yapılanma içinde bulunmanın avantajlarını anlatmaktır.

*

Kendi ihracatını yapacak güce ve imkana sahip olan şirketler de katılabilir bu modele ancak bizim esas hedefimiz, kendi ihracatını yapamadığı için ihracat katma değerini kaynaklarına ekleyemeyen KOBİ şirketlerdir. Biz bunu, Büyümek İsteyen KOBİ’ler için yani BİKO olarak denedik ve devam ediyoruz.

*

İhracatta, birbirine rakip olmayan ve ihracat pazarlarında birbirlerini ürünleri ile tamamlayan ve destekleyen şirketler bir araya gelerek başlayabilir ve ya bir İYŞ kurarlar ya da kurulu bir İYŞ’ye katılırlar.

*

Şirket sayısında bir sınırlamaya gerek yok ancak örnek olarak on tane üreticinin böyle bir yapıya girmesi ile bunların sadece B2B portallarına yaptıkları üyelik ödemesinden oluşan bütçenin yapılacağı pazar araştırmaları ve ihracat elemanı istihdamları sorunların çözümünü hızla başlatacaktır. Örneğin bir tane yurt dışı fuarına bile gidemeyen bu şirketler, masrafları paylaşarak 3-5 yurt dışı fuarına katılabilir hale gelecektir.  Ve tabiki arkası da gelecektir.

*

İhracat Yönetim Şirketleri motordaki dinamo gibi başlangıç işlevi görecektir ve sonra birlikte devam edecektir, ihracatta mücize yoktur, çaba vardır, ortak akıl vardır, işbirliği vardır.

*

İthalatı aşan ihracatı göreceğimiz günlere ulaşmak için bu model her şehrimizde ve onlarca farklı sektör, binlerce farklı ürün için kurulabilir. Selam ve dua ile.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.