1. YAZARLAR

  2. Serkan Karataş

  3. İletişim ve Marka
Serkan Karataş

Serkan Karataş

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

İletişim ve Marka

A+A-

Geçenlerde bir infografikte 2006 yılında enerji sektörü markaları dünyada birinci sıradayken 2016 da teknoloji markalarının bunun yerine geçtiğine ilişkin çok çarpıcı bilgiler vardı. Temel tüketim maddesi enerji iken şu an tüm bunların en önemli girdisi olarak teknoloji gösteriliyor. Adını duymadığımız onca yenilik ya da gelişme karşısında yine de bu alanda da bazı markalar lider olmaya devam ediyor. Bu noktada teknoloji üretmeye çalışan bir ülke olarak bizim için önemli bir sorun daha ortaya çıkıyor. Oluşturduğumuz teknolojiyi nasıl markalaştıracağız ve nasıl pazarlayacağız?

***

En başta enformatik değerlere temas etmeden bir marka oluşturmak ve bunu geliştirmek olanaksızdır. Bu noktada önemli olan “iletişim tekniklerini” doğru konumlandırmaktır. İletişim teknikleri de teknoloji orantılı çeşitlilik göstermiştir. Takip ettiğimiz ya da bildiğimiz birçok markanın öyküsünde de farklı şeyler ortaya çıkmıştır. Rekabetin arttığı hatta artık rekabet edebilmek adına sektördeki boşlukta aynı kategoride benzer yapılanların nefes alamaz hale geldiği bir çağda; iletişim teknikleri ve çeşitliliğini bilmek elzemdir.

Bazı markaların kullanıcıları ile duygusal bir bağ kurduğu gerçeği karşımızda durmaktadır. Bu noktada markanın tüketicisi ile bağlanma süreçlerinde yaşanan hadiselerin adımlarının neler olduğuna dikkat etmek gerekmektedir. Burada değineceğimiz anahtar kelimeler tutarlılık ve bağlılıktır. Yani markanın kendini pazarlarken tutarlı bir gelişim göstermesi ve tüketicisi ile uyum halinde olması gerekmektedir.

Şu an dünyada kullanılan yöntem “bütünleşik pazarlama iletişimidir.” Bu yöntemde tek bir kanaldan ya da geleneksel yöntemlerle markalar ön plana çıkarılmamaktadır zira o çağ geride kalmıştır. Zira “medya” değişmiştir. Anaakım medya artık gazete ya da TV’lerden ibaret değildir. Hep söylendiği üzere şu an sosyal medya tüm bu anaakımı kendi üzerine doğru çekmeye devam ediyor. Bütünleşik pazarlama da tüm bu anaakım medya içerisinde dağılım gösterip, iletişim yöntemlerini bunun üzerine kurmaktadır.

***

Bu noktada elbette reklam yöntemleri de değişmiştir. Zira tüketiciler artık kendileri adına karar verilen reklam türlerini reddetmekte ve onlara olumsuz yaklaşmaktadır. Şu an başarılı reklam yöntemlerinden biri olarak “tüketicilerin de sürecin içine dahil edildiği” reklam türleri gösterilmektedir. Ve elbette bu sürece dahil edilme sosyal medya ekseninde ilerlemektedir.

Yukarda söylediğimize dönersek, teknoloji üretirsek bunun marka konumlandırmasının mutlaka bu stratejilerle ilerlenmesi sağlanmalıdır. Zira ülkemiz gibi henüz yeni teknoloji üretmeye başlayan pazarların; yakın gelecekte rekabet direnci ancak bu saydıklarımızla mümkün olabilecektir. 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.