1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Kilo Vermenin Püf Noktaları
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Kilo Vermenin Püf Noktaları

A+A-

2020 yılının son kış aylarını yaşadığımız şu günlerde güneşli havalar baharın müjdecisi olarak adeta içimize doğuyor. Kış aylarında alınan yüksek kilolar nedeniyle birçoğumuz yaz diyetlerine başladı bile. Dolayısıyla bu yazımda ben de kilo vermenin yollarından bahsetmek istiyorum.

Kilo vermek sanılanın aksine göründüğü kadar zor değil. Birkaç püf noktasına dikkat ederek azim ve kararlılıkla fazla kilolardan kurtulmak mümkün.

Öğün atlamayın: Kilo vermek isteyenler için bazı öğünleri özellikle de kahvaltıyı atlamak en büyük yanlış. Güne sağlıklı ve besleyici bir kahvaltıyla başlamak, metabolizmayı hızlandırıyor ve kilo vermenizi sağlıyor.

Bol su için: Kilo verme süresince mutlaka bol su tüketmeye gayret edin. Suyun kalorisi yok. Bu nedenle günde 2-2.5 litre su tüketmeye özen gösterilmeli.

Kahve ve yeşil çay: Yeşil çayda bol bulunan kateşinler yağ yakımını hızlandırıyor. Dolayısıyla günde bir fincan yeşil çay içmenizde yarar var. Kahvedeki kafein de tıpkı kateşinler gibi güçlü bir metabolizma aktivatörü. Kahve tüketirken dikkat etmeniz gereken nokta ise şu, kremalı ağır kahveler yerine şekersiz ve sütsüz filtre kahve tercih edin.

Yemeğe hafif salata ile başlayın: Başta tüketilen salata midede doluluk yaratacağından ana yemek porsiyonunuzu daha az tüketmenizi sağlayacak. Bu nedenle ilk olarak salata tüketin.

Proteine ağırlık verin: Menünüzdeki proteinlerin miktarı arttıkça kilo vermeniz kolaylaşıyor.

Şekeri unutun: Çaya, kahveye şeker eklemeyin. Şekerli içeceklere "Hayır" deyin. Göreceksiniz kilo verme süreciniz oldukça iyi etkilenecek. Ayrıca meyve suyu ve şekerli içecekler içmek yerine meyvenin kendisini tüketin.

Kızartma tüketmeyin: Yemeklerinizi pişirirken kızartma yerine ızgara ve fırında pişirme yöntemlerini uygulayın. Böylesi daha sağlıklı olacak ve kilo verme işleminiz hız kazanacak.

Lifli besinler tüketin: Lifli besinler, tok kalmaya yardımcı olur ve fazladan kalori alımını engeller. Bu nedenle öğünlerde posa içeriği yüksek olan, taze sebze ve meyvelere, tam buğday ve tam tahıllı ekmeklere, mercimek, nohut gibi kurubaklagillere ağırlık verilmeli.

Vitamin takviyesi yapın: D vitamini, B12 vitamini, omega-3 ve gerekiyorsa multivitamin takviyesi yapın. Kan tahlillerinizi kontrol ettirerek, eksik olan vitamini ek olarak almaya özen gösterin. Bu vitaminlerin eksikliği kilo alıp vermede de etkilidir.

Kendinize hedef koyun: Önünüze gerçekçi hedefler koyun, Haftada 0.5-1 kg vermek gibi ve en önemlisi alınan kaloriler ile harcadığınız enerji arasındaki dengeyi koruyun.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.