1. YAZARLAR

  2. Saliha Evkaya

  3. Kış Gelirken Sağlıklı Kalalım
Saliha Evkaya

Saliha Evkaya

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Kış Gelirken Sağlıklı Kalalım

A+A-

Kış aylarına girerken vücut ve metabolizma kendini koruma altına alır ve daha yavaş çalışmaya başlar. Soğuk havalara karşı bağışıklık sistemi, hastalıklara (grip, soğuk algınlığı, bronşit gibi) karşı kendini korumak için yağ yakımını engeller. Bu durumda kış mevsimini sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemini biraz daha güçlendirmek gerekmektedir.

Güçlü bir savunma mekanizmasının temelinde ise yeterli ve dengeli beslenme yer almaktadır. Kış aylarında metabolizmanın yavaşlamasına ek olarak fiziksel aktivitenin azalması da kilo artışına neden olmaktadır.

Metabolizmanızı iyi çalışır duruma getirmek için mutlaka güne kahvaltı yaparak başlamanız gerekmektedir. İyi bir kahvaltı ile güne başlamak sizin hem direncinizi koruyacak hem kilo kontrolünde size yardımcı olacak hem de metabolizma hızınızın yavaşlamasını engelleyecektir.

Yazın sıcaklar nedeniyle rahatlıkla içtiğimiz suyu kışın susamasak bile içelim. Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonların temel direğidir. Kışın su kaybımız daha az olduğu için susama hissimiz azalır, ancak su ihtiyacımızı yine de karşılamamız gerekmektedir. Soğuk hava nedeniyle kışın favori içecekleri genellikle sıcak içeceklerdir. Sıcak içecek olarak kafein içeriği yüksek olan çay- kahve yerine bitki çaylarından kuşburnu çayı C vitamini içerdiği için, rezene çayı gaz sorunlarına iyi geldiği için, zencefil-limon öksürüğe iyi geldiği için daha çok tercih edilebilir.

Kış hastalıklarından korunmak, savunma mekanizmamızı güçlendirmek için A ve C vitamininden yeterli beslenmek gerekir. A ve C vitaminleri bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklara karşı direnç kazandıran antioksidan vitaminlerdir. Kış sebzeleri ve meyveleri de bu konuda bize yeterli oranda A ve C vitamini sağlayacaktır. Bir tutam maydanoz günlük C vitamini ihtiyacının çoğunu karşılar. Narenciye (portakal, mandalina, greyfurt), havuç, kivi, lahanagiller (karnabahar, lahana, brokoli, Brüksel lahanası), yeşil yapraklı sebzeler (maydanoz, tere, ıspanak) A ve C vitamininden zengin besinlerdir.

Omega-3 yağ asidinden zengin olan balığı haftada en az 2 kez tüketerek aynı zamanda kalp sağlığımızı korur ve kemiklerimizin de güneşin eksikliğini (D vitamini yetersizliği) daha az hissetmesini sağlayabiliriz.

Önceki ve Sonraki Yazılar