1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Kışın da Su Tüketin
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Kışın da Su Tüketin

A+A-

Konya’da havalar soğudu. Terleme olmadığı için su içmemezlik etmeyin. Su sağlık için hayati önem taşıyor. Su içerdiği sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfat gibi vücut için önemli olan mineraller içeriyor. Su, insan hayatı için oksijenden sonra en önemli ikinci ihtiyaç olarak gösteriliyor. Çünkü kanın yüzde 83’ü, kemiklerin yüzde 22’si, beynin ve kasların yüzde 75’i sudan oluşuyor. Ter, tükürük, idrar gibi vücut sıvılarının üretimi, atıkların atılması, suda eriyen besinlerin emilimi, eklemlerin ve gözün kayganlaşması, vücut ısının düzenlenmesi su ile mümkün oluyor.

Suyun önemi ile ilgili bilgileri sizler için derledim.

Susuz kalmak hasta yapar

Dünyanın yüzde 70’i sudur ve yeryüzündeki su kaynaklarının yaklaşık yüzde 0.3′ü kullanılabilir ve içilebilir özelliktedir. Suyun pH değerinin 7,5 – 8,5 arası yani alkali olması idealdir. İçilen suların etiketleri okunmalı, pH değerinin bu aralıklarda olduğu sular tercih edilmelidir.

Sıcak havalarda ve egzersiz sırasında daha fazla su tüketilmelidir. Eğer yeteri kadar su tüketilemezse susuzluk ortaya çıkar. Susuzluğun hafif belirtileri; baş ağrısı, yorgunluk ve kabızlıktır. Uzun süren durumlarda ciddi hastalıklara da neden olabilir.

Yeterli su içmek bunları sağlıyor

1- Ağız kokusunu önler.

2- Kan hacmini artırır, hücreler için gerekli oksijen ve besini hızlı bir şekilde taşır ve kalbin daha sağlıklı olmasını sağlar.

3- Kırık, kepek, dökülme gibi saç problemlerine engel olur.

4- Kabızlık ve bağırsak tembelliği gibi sindirim problemlerinin giderilmesini sağlar.

5- Egzersiz yaparken gerçekleşen kasılma ve krampları önlemede yardımcı olur.

6- Susuz kalmaya bağlı olarak gelişen unutkanlık, dikkat dağınıklığı gibi beyin fonksiyonlarını düzenler.

7- Su stresle savaşmada öncüdür.

8- Emziren anneler için süt yapıcı en önemli kaynaktır.

9- Reflüye iyi gelir.

10- Grip gibi bulaşıcı hastalıklarla savaşırken, vücut direncine katkıda bulunur.

11- Cilt sağlığının korunmasında önemli etkileri vardır. Yeterli miktarda su içen kişilerin cildi nemlenir, parlar, sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşur.

12- Vücut ısısını dengeler.

13- Vücuttan ödemin atılmasını sağlar.

14- Yeterli miktarda su içen kişilerde metabolizmayı çalıştırır ve hızlandırır.

15- Su içmek, böbrek rahatsızlıklarından korur.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar