1. YAZARLAR

  2. Duran ÇÖLCÜ

  3. Konya Hayvancılığı Markalaşmada Yetersiz
Duran ÇÖLCÜ

Duran ÇÖLCÜ

GÖZLEM
Yazarın Tüm Yazıları >

Konya Hayvancılığı Markalaşmada Yetersiz

A+A-

Geçen hafta ilimizdeki Konya Veteriner Hekimleri Odası’nın Dedeman Otel’de düzenlediği Dünya Veteriner Hekimler Günü programını katıldım.

Konya ve ilçelerinde görev yapan veteriner hekimleri aileleriyle birlikte akşam yemeğinde buluşarak güzel bir kaynaşma örneği sergilediler.

Konya Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Prof. Dr. Aşkın Yaşar’ın konuşması dikkatimi çekti. Prof. Dr. Aşkın Yaşar, Konya ve Türkiye’deki hayvancılığı hakkında, “Dünya sığır varlığının yalnızca yüzde 6’sına ve koyun varlığının yüzde 9’una sahip olan AB içerisinde Türkiye, hayvan varlığı açısından birçok AB ülkesine göre üst sıralarda yer almaktadır.  Türkiye; AB sığır varlığının yüzde 12’sini barındıran Fransa ve Almanya’dan sonra 3’üncü,  manda varlığının yüzde 25’ini barındıran İtalya’dan sonra 2’nci, koyun varlığının yüzde 22’sini barındıran İngiltere’den sonra 2’nci, Keçi (AB keçi varlığının %41’i) ve arı kovanı sayısında (AB kovan sayısının yüzde 50’si) ise birincidir. Toplam tarımsal üretimde hayvansal üretimin payı 2014 yılında yüzde 33’e yükselmiştir. Hayvansal üretime 2014 yılında en büyük katkıyı sığır eti (%30) ve inek sütü (% 30) yapmıştır. Konya’mız bir hayvancılık merkezi olarak henüz markalaşma sürecini tamamlayamamış ve hak ettiği yeri alamamıştır” diyor.

&&&

Aşkın Yaşar, Konya’nın hayvancılık merkezi olmasına rağmen markalaşma sürecinde iyi bir yere gelemediğine dikkat çekerken, hak ettiği yere gelebilmesi içinde markalaşmaya ağırlık vermesi gerektiğini hatırlatıyor.

Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde Konya Türkiye birincisi ve koyun- keçi yetiştiriciliğinde de ikincidir. Diğer taraftan yine ilimiz, kanatlı yetiştiriciliğinde bazen birinci, bazen de ikinci sırada yer alıyor. Süt ve yumurta üretiminde de benzer özellikler gösteriyor.

Bunun karşısında ilimizde markalaşmaya anlaşılan yeterince önem verememişiz. Konya’ya yakışmayan bu durumdan kurtulmak gerekiyor.

Bunun içinde ilgili kurumlar ve sektör markalaşmaya önem vererek üzerine düşeni yapmalıdır. Bunu yapacak tecrübe ve birikim elbette var. Sadece bir yerden başlamak gerekiyor.

&&&

Aslında Veteriner Hekimleri Odası’nın da içinde bulunduğu “Konya Hayvancılığını Geliştirme Ve Güçlendirme Platformu” bu anlamda güzel bir katkı ve hizmetler sunabilir.

Çünkü bu platform ’un amacı, Konya’nın yükselen hayvancılık değerini sürdürülebilir kılmak ve sorunlara zamanında çözümler üretmektir.

Hayvancılık sektörünün bölgemizdeki iştah kabartıcı gelişmesi ticari anlayışı ön planda tutulmasına neden olacağı bir gerçektir.

Bu alanda yapılacak bazı organizasyonların temel görev ve sorumluluklarını yerine getirmede birçok sorunu da beraberinde getirebilir. Bunun önüne geçmenin yolu da yine platformdur

Başarılı çalışmalar yapacağı aşikârdır.

Umarız Konya olarak bu tür çalışmalara gereken hassasiyeti gösteririz. Asıl olan hayvancılıkta markalaşmaksa bunu başarmanın yolu da herkesin ve sektörün bu konuyu sahiplenmesidir.

Günü kurtarmanın yerine kalıcı olanın yanında olmalı ve desteklemeliyiz.

 

Bu amaç doğrultusunda da “Konya Hayvancılığını Geliştirme Ve Güçlendirme Platformu” gibi çalışmaların yanında olunmalıdır. Şimdilik başka çare ve yapılacak bir şey görülmüyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.