1. HABERLER

  2. GÜNCEL HAYAT

  3. KONYA'DA HASTALAR ŞİKAYETÇİ.!
KONYADA HASTALAR ŞİKAYETÇİ.!

KONYA'DA HASTALAR ŞİKAYETÇİ.!

Konya'da 23 hastanenin hasta hakları birimine yapılan başvurularda, hastaların en çok poliklinik hizmetlerinden şikayetçi olduğu, şikayet içeriklerine göre...

A+A-

 

 Konya'da 23 hastanenin hasta hakları birimine yapılan başvurularda, hastaların en çok poliklinik hizmetlerinden şikayetçi olduğu, şikayet içeriklerine göre de en büyük sorunun iletişim kaynaklı olduğu belirlendi. 
     Konya İl Sağlık Müdürlüğü Hasta Hakları İl Koordinatörü Ayhan Uludağ, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2005 yılında yayınlanan ''Hasta Hakları Uygulama Yönergesi'' çerçevesinde hastanelerde hasta hakları kurulları oluşturulduğunu, hastaların şikayetlerinin bu kurullarda değerlendirildiğini bildirdi. 
     Kendilerinin de hasta haklarının devlet hastanelerinde uygulamasına dönük bir çalışma yaptıklarını ifade eden Uludağ, bu çerçevede Konya Sağlık Müdürlüğü Hasta Hakları İl Koordinatörlüğünün denetiminde olan 23 hastanenin hasta hakları birimine bir yıllık süreçte yapılan 577 başvuruyu değerlendirmeye aldıklarını bildirdi. 
     Çalışmanın akademik anlamda onaylandığını belirten Uludağ, SCI-E indeksince taranan Türkiye Klinikleri Tıp Bilimleri Dergisinin Haziran 2011 sayısında yayınlandığına dikkat çekti. 
     
     -HASTALAR EN FAZLA POLİKLİNİK HİZMETLERİNDEN ŞİKAYETÇİ- 
     
     Uludağ, başvurular üzerine yapılan değerlendirmede, yüzde 40 ile hastaların en çok poliklinik hizmetlerinden şikayetçi olduğunun belirlendiğini vurgulayarak, şunları kaydetti: 
     ''Hastalar, poliklinikten sonra en fazla yüzde 17.9 ile ilk ve acil yardım birimlerinden şikayetçi. Şikayet içeriklerine göre en büyük sorun yüzde 40.4 ile iletişim kaynaklı. Bunu, yüzde 17.9 ile tıbbi sorunlar, yüzde 14.7 ile hizmete erişememe, yüzde 14.2 ile işletme sorunu izliyor. Kurula giren başvuru dosyalarının yüzde 24.6'sı hasta lehine sonuçlanmıştır. Hastanın aleyhine sonuçlanma oranı ise yüzde 62.7'' 
     Yapılan başvurularla ilgili kurulların verdiği kararlarda iletişim sorununun yüzde 74'ünün hasta aleyhine çıktığını dile getiren Uludağ, iletişim sorunu içerikli başvuruların toplam başvurular içinde en fazla orana sahip olmasına rağmen, kurullarda hasta lehine sonuçlanma oranı düşük durumda olduğunu bildirdi. 
     
     -KURULLARIN YAPISINDAN KAYNAKLANABİLİR- 
     
     Bu durumun bir tek nedene bağlanamayacağını anlatan Uludağ, ''Bu durum, kurulların yapısından kaynaklanabilir. İletişim sorunları genelde soyut olduğu için ispatlanması zor olmaktadır. Çoğu zaman olayların tıbbi boyutu ön planda tutuluyor olabilir'' dedi. 
     Uludağ, sonuçların sağlık personelinin gerek okul döneminde gerekse de mezuniyet sonrası hasta ve yakınlarıyla doğru bir iletişim kurmasına dönük olarak eğitim çalışmalarına daha fazla yer verilmesi gerektiğini gösterdiğini sözlerine ekledi. / ZAMAN
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.