1. YAZARLAR

  2. Mevlüt Boyalı

  3. Konyalılar da Evlenmeli
Mevlüt Boyalı

Mevlüt Boyalı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Konyalılar da Evlenmeli

A+A-

Başlığı görünce hemen demeyin ‘Konyalılar bekar mı’ diye. Derdim kişisel evlilik değil şirket evlilikleri. Konya’da hiç şirket evliliği oldu mu? Bilmiyorum... Yıllardır duyarız ciroları; ‘milyar dolarlarla telafuz edilen filanca dünya markası şirket falanca dünya markası şirket ile gücünü birleştirdi evlilik yaptı’ diye. İçimden de derim bu şirketler zaten almış başını gitmiş daha neye ortaklık kuruyorsun risk alıyorsun. Ama öyle olmuyor işte. Küresel pazarda ileriyi hissedemessen, doğru hamleler yapamazsan gündemden düşmenin ne olduğunu anlamadan bakarsın pazarı birileri kapıvermiş. Küresel pazar bu işte dünya markasıysan bunları iyi bilmen gerekiyor hamleleri doğru yapman çok önemli, bunun sonu birleşmekse rakibinle bile birleşiveriyorsun. İşte bu şirketler önündeki 10-20 yılın hesabını yapıyor. Adamların asırlık firmaları var. Kişi değil şirketler önemli onlar için. Ama bizde tam tersi işliyor işler. Firmanın sahibi gitti mi şirkette buna paralel yok olabiliyor. Konya firmaları olarak kaçımız önümüzdeki yılların hesabını yaparak işlerimizi planlıyoruz. Bence bir çoğumuz. ‘Günü kurtarıyor, Anı yaşıyoruz’. Böyle olunca da ne marka olunuyor, ne de marka kalınıyor. Şöyle markalarımız var böyle markalarımız var diye kendimizi avutuyoruz… Marka deyince insanların aklına hemen dünyada veya Türkiye’de marka olmak geliyor. Ama aslında şehirlerinde kendine has markaları var bunları da güçlü tutmak önem arz ediyor.

Dönem dönem yerel yöneticilerimizin de gündeme getirdiği gibi şirket işbirlikleri ve birleşmeleri son yıllarda önemini daha çok hissettiriyor. Örnek verecek olursak bir dönem bakkallarımız vardı sıcak, içten, paramız olmadığında kara kaplı defterlere veresiye yazdırdığımız. Bunların yerini şimdi küresel markalar aldı. Masrafları çok fazla, büyük firmalara göre rekabet gücü de düşük olan küçük işletmeler açılıyor ve kapanıyor. Geçen haftaki yazımda bahsettiğim gibi, firmalarımızı büyütelim, çalışacak insanlarda kendi işini kurmaktan ziyade buralarda tatmin edici maaşlarla çalışabilsin, iş yeri açmak gibi bir girişimde bulunmasın.

Bizim de bir Türk markamız herhangi bir ülkede şube açıp o bölgenin halkına iş yapıp para kazanıyor. Sistem artık böyle ve böyle olması da gerekiyor belki. Tüketicide rekabet ve fiyat politikalarından dolayı büyük firmalara gidiyor. Bakıyorsun Konya’da küresel onlarca marka mağazalarını, şubelerini açmış tıkır tıkır iş yapıyor. Biz ne yapmalıyız birleşerek kendi şehrimizde kendi markalarımızı çıkartmalı, bu markalarımızı iç ve dış pazarda aktif rol oynayacak şekilde büyütmeliyiz bunun yolu da birleşmekten, gücümüzü birleştirmekten geçiyor. Az olsun benim olsun değil. Birleşelim, güçlü olalım, dünya ya açılalım hepimizin olsun.  

&&&

Gazeteniz Konya’nın Sesi yayın hayatında iki yılı geride bıraktı. Özveriyle çalışarak

Konya’nın Sesi Gazetesini Konya’nın en etkili gazetesi yapan tüm yönetici ve çalışanlarını tebrik eder yayın hayatlarında başarılar dilerim. Yeni yılında tüm insanlığa hayırlar getirmesini temenni ederim. Zaman birlik olma, birlikte iş yapma zamanı. Birlikte dirlik vardır.  Selametle…

 

Önceki ve Sonraki Yazılar