1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. KONYARAY Banliyö Hattı’nda imzalar atıldı
KONYARAY Banliyö Hattı’nda imzalar atıldı

KONYARAY Banliyö Hattı’nda imzalar atıldı

KONYARAY Banliyö Hattı’nda imzalar atıldı

A+A-

Mehmet Ali Eskipostalcı

Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KONYARAY Banliyö Hattı’nın 26 kilometrelik uzunluğa sahip olacağını ifade ederek, “2 bin 600’e yakın servis aracının günlük trafiği meşgul etmesinden kurtulmuş olacağız. Konya Havaalanı’nı da ilk kez raylı sisteme bağlamış oluyoruz” dedi.

 

Konya’da şehir içi trafiği büyük ölçüde rahatlatması beklenen KONYARAY Banliyö Hattı için imzalar Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürü Ali İhsan Uygun tarafından atıldı. Mevlana Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen imza törenine Altay ve Uygun’un yanı sıra Konya Valisi Cüneyit Orhan Toprak, AK Parti Konya Milletvekilleri Ziya Altunyaldız ve Orhan Erdem ile merkez ilçe belediye başkanları ve çok sayıda protokol üyesi katıldı.

İmza töreninde konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, şehir tarihi açısından önemli bir güne şahitlik ettiklerini ifade etti. Büyükşehirlerin en büyük sorununun trafik olduğuna vurgu yapan Başkan Altay, “Konya, trafik yoğunluğu açısından şu anda kriz oluşturacak bir durumda değil. Ama Konya çok hızlı gelişiyor. Bunun için gerekli tedbirlerin alınması gerekiyor. Konya metrosunun şantiye kurulum aşaması tamamlanmak üzere. İnşallah bu yıl inşaatına başlanmış olacak. Toplamda 21,1 kilometrelik dev bir yatırım. Metro bu kapsamda Konya açısından bir dönüm noktası. Sadece taşınan yolcu açısından değil Konya, metrosu olan şehirler statüsüne de kavuşmuş olacak” dedi.

65 kilometrelik hat

‘Konya Banliyösü bizim için çok önemli’ diyen Başkan Altay, “Şehirde yolcu trafiğinin oluştuğu ama bizim toplu ulaşım aksımızın olmadığı bir hatta yolcu taşımaya başlayacağız. 2 etaptan oluşuyor. 1. etap Konya Garı ve havaalanı arasında 17,4 kilometre uzunluğunda. 2. etapta da Yaylapınar’dan başlayıp Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar olan toplamda 26 kilometrelik hatta Meram, Karatay ve Selçuklu’daki sanayi bölgelerimize kesintisiz ve konforlu bir ulaşımı sunacağız. Konya, raylı sistemi Anadolu’da ilk kullanan şehirlerden birisi. Şu anda 28 kilometre raylı sisteme sahibiz. Alâeddin- Selçuk Üniversitesi Kampusu arası 21 kilometre, 7 kilometre de Adliye-Alâeddin hattımız var. İnşallah bu proje tamamlandığında 21.1 kilometre Metro hattına ve 26 kilometre banliyö hattına sahip olacağız. Şu anda projelerini tamamladığımız, bütçelerini hazırlamak için çalıştığımız Barış Caddesi Tramvayı 16,5 kilometre ve Adliye-Şehir Hastanesi Tramvay Hattı 1,4 kilometre. Onlar da tamamlandığında 4 yıllık sürede Konya 65 kilometrelik yeni raylı sistem hattına kavuşmuş olacak. Bu bugün kullandığımız hattın yaklaşık 2,5 katı. Metro standardında bir iş yapıyoruz. 2 bin 600’e yakın servis aracının günlük trafiği meşgul etmesinden kurtulmuş olacağız. Bununla ilgili bu yıl ihale sürecini başlatmayı planlıyoruz. 17,4 kilometre, sonrasında da toplamda 26 kilometrelik hat en kısa zamanda tamamlanarak hizmete geçmiş olacak. Taşıt alımı büyükşehir belediyemiz tarafından yürütülüyor. Bu hattın bir diğer özelliği şu Konya ana ulaşım hatlarına entegre bir ulaşım sağlıyoruz. Ayrıca bu projenin bir diğer özelliği de Konya Havaalanı’nı ilk kez raylı sisteme bağlamış oluyoruz” diye konuştu.

Demiryolu fuarı Konya’da

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, Anadolu demir yollarının en önemli merkezlerinden olan Konya’nın ilk tren düdüğünün duyulduğu 1895 yılından bu yana bir demiryolu şehri olduğunu vurguladı. Uygun, “2011 yılında Yüksek Hızlı Trenle tanışan Konya’da Ankara-Konya-İstanbul arasında günde 9 bin hemşerimiz seyahat etme konforuna kavuştu. Ayrıca Kayacık’ta inşa ettiğimiz lojistik merkezi Konyalı üreticilerimizin lojistik ihtiyacını karşılayarak Türkiye’ye ve dünyaya açılan kapısı olacak. Konyalı iş adamlarımızı hem ağır sanayi hem de yüksek teknolojinin kullanıldığı demiryolu sektörü ile tanıştırabilmek adına 2021 yılı mart ayında dünyanın üçüncü büyük demiryolu fuarı Eurasia Rail Fuarı’nı Konya’da düzenleyeceğiz. Anadolu’nun en eski şehri, şehir içi raylı sistem taşımacılığı yine Konya eseri. Son dönemde yeni hatlar ve yeni araçlarla güçlendirilen hafif raylı sistemin banliyö hatlarla desteklenmesi Konyalı hemşerilerimizin günlük hayatlarını daha da kolaylaştıracak. KONYARAY, yerel yönetimlerle gerçekleştireceğimiz en önemli ulaşım projelerimizden biri. Birinci etabı 17,4 kilometre olan ve tamamlandığında 26 kilometre uzunluğa sahip olacak projede kara yoluyla bir saat süren yolculuk 30 dakikaya düşecek. Günlük 90 bin yolcuya hizmet verecek ve 19 durağın yer aldığı Konya Banliyö Hattı Projesi ile Konya Garı’ndan Yeni Konya Yüksek Hızlı Tren Garı’na da ulaşım sağlanacak. Bu güzel projeye her türlü desteği vereceğimizi ve bir an önce tamamlanması için gece gündüz çalışacağımızı duyuruyorum” ifadelerini kullandı.

‘Konya bu işin merkezi’

AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız, Türkiye’nin 4 saatlik uçuşla 1,6 milyar insana ve 30 trilyon dolar ekonomiye hitap edebilecek yerde olduğunu vurguladı. Konya’nın Türkiye’nin merkezinde yer aldığını ve sanayi, tarım, endüstri ve turizmi ile ön plana çıktığını ifade eden Altunyaldız, hızlı tren hattının Mersin’e kadar ulaşmasıyla birlikte Konya’nın deniz kenti olacağını kaydetti. Hızlı tren, hava, demir ve kara yolu ulaşımlarıyla Konya’nın Türkiye’nin lojistik merkezi olduğuna dikkati çeken Altunyaldız, ülkenin geleceğini Türk Milleti ile birlikte inşa ettiklerini sözlerine ekledi.

Konya Valisi Cüneyit Orhan Toprak da Konya Banliyösü’nün şehre büyük katkı sunacağını söyleyerek konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bizde büyük bir demiryolu sevdası var. Toplumumuzda da demiryoluna karşı farklı bir bakış var. Sadece bir ulaşım vasıtası değil de insanlara değişik duygular yaşatan, kavuşmayı, ayrılıkları, hasretin bitmesini yaşatan istasyonlardaki duygu kokan atmosferi hala gittiğimizde görüyoruz. Yüksek hızlı trenler kafalardaki imajı değiştirdi. Uçaktan daha çok tercih edilen ulaşım şekli. Şehir içinden binip 1 saat 40 dakikada Ankara’ya 4 saatte İstanbul’a ve 1,5 saate varmadan Eskişehir’e gitmek büyük ayrıcalık. Konya bu işin merkezi oldu. Emeği geçenleri tebrik ediyorum.”

Programda Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca, Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş ve Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı da birer selamlama konuşması gerçekleştirdi. Program sonunda KONYARAY Banliyö Hattı için imzalar Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun tarafından atıldı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.