1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkçı

  3. Kore’nin Diktatörü-3
Yılmaz Sandıkçı

Yılmaz Sandıkçı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Kore’nin Diktatörü-3

A+A-

Geleceğin büyükleri olan orta öğretimdeki çocukların, bazı ülkelerde matematik ve fen bilimleri derslerinde sağladıkları başarı oranları şöyle; Çin (Şangay bölgesinde) yüzde 55, Singapur yüzde 40, Japonya yüzde 30, Güney Kore yüzde 28, Polonya yüzde 17, OECD ortalaması yüzde 11,7 ve Türkiye yüzde 5,9 … Güney Kore’nin ardından, Çin’in de nasıl bir hızla kalkındığını son yıllarda herkes görüyor.

*

Matematik bilmeyen toplumlarda adalet de gelişmez. Adalet olmazsa kalkınma da olmaz, ayak kaydırmaca olur, kifayetsiz muhterisler çoğalır. Cennetten arsa, anahtar vaat edenlere, rüyalara ve demagojiye kanan, bu dünya gavurların, cennet ise Müslümanların olacak diyenlere inananlar çoğalır. Oysa dünya ahretin tarlası, ahret dünyanın harmanı, tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olur mu? diye sormayı düşünecek bilince sahip Müslümanlara ihtiyacımız var. Bu dünyada yaşayan bedenimiz ile bu bedenin ödül veya cezası ile ahrette muhatap olacağına inandığımız ruhumuz arasında nasıl bir denge kurabileceğiz bilinç olmadan?

*

Bilinç gelişmezse, akıl ile değil, nakil ile anlatanlar, insanların gerçekleri anlaması için değil kendisine tabi olması için çalışanlar, sıkıştığı yerde Peygamber Efendimize hadis uyduran sahte imamlar çoğalır, onlara tabi olan insanlar çoğalır… İslam’ı bir yaşam biçimi olarak göremeyen, sadece bir ibadet düzeni olarak görenlerin kaybettiği dünyaya itiraz eden insanlar çoğalır. Başarısız Müslümanları görüp İslam’dan uzaklaşan insanlar çoğalır.

*

Aklın kullanılmadığı ülkelerde bilim dışlanır, rivayetler ve fiskos toplantıları ilim tahsili yerini alır, hain ile kahramanı ayıramayan, dün uğruna öleceği kişiye bugün yuh çeken insanlar çoğalır… Bilim ile dini rakipmiş gibi gösteren sahte âlimler değeri kazanır. Oysa bilim cihadın bir parçasıdır ama bunu idrak edecek kadar gelişemeyen, kullanılmayan beyinler cihadı sadece öldürme olarak anlarlar ve kendileri yapacak kadar gelişemedikleri için İslam düşmanlarından satın aldıkları silahlar ile kendisi gibi düşünmeyen Müslümanları öldürmeyi cihad zannederler. Bu yüzden tarihte Müslümanların öldürdüğü Müslüman sayısı, gayr-i Müslimlerin öldürdüğü Müslüman sayısından daha fazladır. Matematik dedik nerelere geldik. Matematik ile, fen ile ne alakası vardır acaba bu durumun?

*

Atatürk, Kuranı Kerim’e dogma dediği için onu kafir ilan edenlere inanan Müslümanlar akıllarını kullansalar bu tuzağa düşerler mi?  Bakınız Türk Dil Kurumu bu kelimeyi nasıl açıklıyor.  Dogma:  Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi. Doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temeli yapılan sav, inanç. Kur’an-ı Kerim de öyle değil mi? işte Aynen Atatürk’ün dediği gibi! Bizim kitabımız Kur’an-ı Kerim doğruluğu sorgulanamaz, tartışılamaz bir gerçek olarak kabulümüzdür. Atatürk bunu söylediği için onu kafir ilan eden hainlere inanan kardeşlerime de hatalarını anlamaları ve hatalarından dönmeleri umudu içinde selamlar gönderiyorum Güney Kore’den.

*

 

Güney Kore’nin kalkınmasında önemli bir yeri olan matematik ve fen derslerini çocuklara iyi öğretmeye dayalı eğitim politikası, Allah’ın, kitabımızda en çok tekrar ettiği emirlerin başında gelen düşünmeyi ve aklını, beynini kullanmayı öğretir insana eğer insan anlarsa… Matematik ne işe yarayacakmış diyerek medrese müfredatından çıkaran Osmanlı’nın sonu da ders olur ibret almasını bilenlere…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.