1. YAZARLAR

  2. Serkan Karataş

  3. Müşteri Her Zaman Haklı mıdır?
Serkan Karataş

Serkan Karataş

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Müşteri Her Zaman Haklı mıdır?

A+A-

Her gün yeni bir iş modeli ile ekonomi hızla şekilleniyor. Gelişen teknoloji ile beraber, pazarlama stratejileri de gelişiyor ve değişime uğruyor. Rekabet düzeyinin artması ile beraber yeni bir iş modeli üzerinde çalışacak girişimcilerin de farklı enstrümanlara hakim olması ve yatırım risklerini ona göre alması gerekiyor. Fakat iş modelleri, stratejiler ya da riskler sürekli değişime uğrasa da değişmeyen tek bir şey var: Müşteri memnuniyeti.

Acaba öyle mi?

Yukarda bahsettiğimiz üzere, rekabetin yoğun olduğu sektörlerde firmalar da hızlı, pratik ve zahmetsiz pazarlama yöntemleri üzerinde daha çok duruyor. Hal böyleyken müşterisine saygı gösterme gereği duymayan çok sayıda kuruluşun ortaya çıktığını görüyoruz. Bu girişimler günün sonunda kâr marjını artırsa da önemli müşterilerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalıyorlar. Bunun yanı sıra bu rekabet ortamında müşterisine nasıl davranması gerektiğinin farkında olmayanlar doğru adımı atma yöntemlerini de bilmiyor.

Tabi burada bahsettiğimiz, şirketler açısından durum. Peki, müşteriler tüm bu ortamlarda kendileri ne şekilde konumlandırmaya devam ediyor. Buradaki en kritik soru bu. Bir semt pazarının müşteri ve satıcılar değişmeyen kuralları olduğu gibi, aslında tüm girişimlerde de aynı durum söz konusu…

Fakat burada bambaşka bir şeyi aktarmak yerinde olacaktır.

Şöyle ki; bir iletişim ortamında kaynak, ileti ve alıcı üçlemesinin her bir sacayağı iletişimin kalitesini belirleyen unsurlardır. Yani bunu yazımız dahilinde örneklendirirsek; bir müşterinin nasıl davranacağını da belirleyen esasında ticari faaliyet gösteren kurumların kendisidir. Kendi içerisinde özgüveni sağlayamayan firmaların müşterileri karşısında da direnme gücü zayıf olacaktır. Müşteri haklı da olsa haksız da olsa, bir kurumun iç dinamikleri zayıfsa, nakavt olan taraf daima ticari kuruluşlar olacaktır.

Peki ne yapmalı?

En başta her firmanın bir düzen sürekliliğine sahip olması ve kızgın rekabet ortamının sularına kendini kaptırmaması gerekiyor. Müşteri memnuniyeti her zaman olmazsa olmaz fakat sağlıklı bir iç süreci olmayan firmaların, muhatap alanında bulunan müşterilerine de sağlıklı bir strateji ile yaklaşması söz konusu değil.

Zira yukarda saydığımız olumsuzluklara sahip bir firmanın haklı da olsa, daima haksız müşterileri karşısında da tutunamayacağı malum. O nedenle önce kendi haklılığımız, sonra müşteri haklılığı…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.