1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Ofiste Sağlıklı Beslenme Önerileri
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Ofiste Sağlıklı Beslenme Önerileri

A+A-

Ofiste uzayan çalışma saatleri, akşamları eve giderken trafiğin tıkalı olması öğün atlamaya neden oluyor ve sağlıklı olup olmadığını göz etmeksizin bir şeyler atıştırma ihtiyacı hissettiriyor. Bu atıştırmalıklar da çoğunlukla karbonhidrat, şeker ve yağdan zengin besinlerden oluşuyor. İnsanların modern hayatın getirdiği stresi üzerlerinden atmak için kullandığı yollardan biri de atıştırmak. Ancak bir şeyler atıştırmak artık pek çok insan için gün içinde olmazsa olmazlardan haline gelmiş durumda. Ofislerde tüketilen bol şekerli ve basit karbonhidrat içeren abur cuburlardan, iş çıkışı arkadaşlarla buluşulunca yenilen yağlı kızartmalar karşı konulamaz boyuta ulaşmış durumda olduğu bilinmekte. Bunun altında şüphesiz yeme içme alışkanlıklarının bozulması yatmakta.

***

Atlanan ana öğünler, ne yazık ki kişileri sağlıksız atıştırmalıklara yöneltiyor. Öğlen ve akşam yemeklerini atlayarak atıştırmalıkları öğün yerine koymak sağlıklı beslenme kurallarına uymamak anlamına geliyor. Ana öğünleri atlamak, bir sonraki öğüne kadar aşırı acıkmaya dolayısıyla da sağlıksız yiyeceklere veya bir sonraki öğünde daha fazla yemek tüketmeye neden oluyor. Üç ana öğün atlatmadan yapılmalı. Bu durum, ara öğünlerde porsiyon kontrolünü sağlamaya ve sağlıklı yiyeceklere yönelmeye yardımcı olur. Ana öğünlerin arasında tüketilen ara öğünlerde ise tokluk süresini artıran, kan şekeri düzeyini bozmayan atıştırmalıklardan faydalanmakta yarar var.

Atıştırmalık tavsiyeleri
Evde zaman geçirirken özellikle de televizyon izlerken pek çok kişi cips, çikolata, bisküvi, çerez gibi atıştırmalıkları tüketmek ister. Özellikle kışın evlerde tüketilen atıştırmalıklar kilo olarak geri döner. Bu nedenle uzun kış akşamlarında tüketilen atıştırmalıkların kaliteli olmasına dikkat etmek gerekir. Ev için atıştırmalık öneriler şöyle sıralanabilir: Bir su bardağı kefir, yanına 10 çiğ badem, fındık veya 2 tam ceviz. Jülyen kesilmiş ve limon suyuna batırılmış havuç ve salatalık. 2 yemek kaşığı yoğurt ve 3 adet ince kepekli grissini. Bir kase yoğurt ve iki yemek kaşığı yulaf ezmesi. Bir dilim tam buğday ekmeğinin yanına ince bir dilim beyaz peynir. Haşlanmış brokoli ve yanına bir su bardağı ayran. Bir dilim tam buğday ekmeği yerine bir su bardağı yağsız patlamış mısır veya 3 adet kestane tüketilebilir.

***
Çalışma saatlerinin uzaması, sabah kahvaltısının ya da öğle yemeğinin atlanması sağlıksız besinler tüketilmesine sebep olabiliyor. Ayrıca ofiste çalışma arkadaşlarının “abur cubur” olarak tabir edilen gıdaları tüketmesi de atıştırmalık tüketiminin çoğalmasını sağlayabilmekte. Bazıları da atıştırmalıklarını yanında taşımak istemediği için daha hızlıca bulabileceği bisküvi, kraker türü yiyeceklere yönelmekte. Oysa ofis içinde de sağlıklı yiyecekler tüketmek mümkün.

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar