1. YAZARLAR

  2. Sezen Talip Demir

  3. Okula Hazır mıyız?
Sezen Talip Demir

Sezen Talip Demir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Okula Hazır mıyız?

A+A-

Ebeveynler ve pek tabi çocuklar için bir milat olan okula başlangıç konusunda öncesinde ve sonrasında nelerin yapılması gerektiği önemli bir noktadır.

Bilindiği gibi çocuklar okula hem psikolojik hem de akademik olarak hazırlıklarını tamamladıkları zaman okula uyum süreçlerinin çok daha kolay olduğu görülmektedir. Aksi takdirde sınıfa uyum sağlama ve kendisinden beklenen akademik görevleri yerine getirmekte zorluk yaşandığı gözlenir. Sonuç olarak hemfikir olunan bir diğer mesele ailelerin bu konuda dikkatli ve tedbirli olmalarıdır ki bu kesinlikle sürece olumlu katkı sağlayacaktır.

Bu konuda psikolojik yönden hazırlıklı olmak için örneğin nelere dikkat etmek gerekir diye düşündüğümüzde; beklemeyi biliyor olması ve sıraya girerek, parmak kaldırıp konuşarak bunu uygulamaya geçirebilmesi, diğer taraftan ilgi ve sevgiyi paylaşabiliyor olması çok önemlidir. Örneklere devam etmek gerekirse, annesinden bağımsız hareket edebiliyor olması, arkadaşlarıyla sosyalleşme sürecinde çıkan problemleri çözebilme becerisine sahip olması, hatalarını kendisi için büyük sıkıntı haline getirmeden kabullenebiliyor olması, istek ve ihtiyaçlarını ağlamadan ifade edebiliyor olması ve sosyal yönden girişimde bulunma becerilerinin gelişmiş olması son derece önemlidir. Burada kastettiğimiz elbette sınıfa girdiğinde merhaba demek ya da kendini tanıtmaktır. Bir diğer nokta ise kendine olan güven duygusunun gelişmiş olmasıdır.

Bu süreçte yukarıda saydığımız psikolojik yönden hazırlıkların yanısıra bir diğer alan ise çocukların akademik yönden hazırlıklı olmalarıdır. Nedir bunlar diyecek olursak;

Masa başında dikkat süresinin yaşına uygun gelişmiş olması, kalem, doğru tutabilmesi, tüm ana ve ara renkleri tanıması, rakamları tanıması ve bakarak ya da bakmadan düzgün şekilde yazabilmesi, görsel dikkat ve el becerisi gerektiren oyun becerilerinin gelişmiş olması, zaman kavramlarının gelişmiş olması ve ifadelerde uygun dilbilgisi ekleriyle kullanma becerisinin gelişmiş olması, şarkı-şiir ve tekerleme öğrenme ya da ezberleyebilme becerisinin gelişmiş olması, neden sonuç ilişkilerinin yaşı seviyesinde fark edebiliyor olması başlıca maddelerdir. Son bir madde olaraksa çocukların kaba motor becerilerinde yani vücudunu mekan içinde konumlandırıp, dengeli bir  şekilde hareket ettirebilme becerisinin gelişmiş olması önemlidir. Örneğin kaydıraktan kayma, bisiklete binme ve top ile oynanan oyunlarda yeterli koordinasyonu gösterebilmesi çok önemlidir. Pek tabi kelime dağarcığının yaşına uygun gelişmiş olması, ses ve harf eşleştirme becerisinin yaşına uygun bir şekilde gelişmiş olmasıda son derece önemlidir.

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.