1. HABERLER

  2. GÜNCEL HAYAT

  3. Oyuncaklar paylaşmayı ve iletişimi artırır
Oyuncaklar paylaşmayı ve iletişimi artırır

Oyuncaklar paylaşmayı ve iletişimi artırır

Mehtap Hediyelik Sahibi Hakan Kul, oyuncakların yerini tablet ve telefonların aldığını söyleyerek, “Çocuklarımız iletişimden ve paylaşmadan yoksun büyüyorlar. Oyuncaklar çocuklar gelişimine de katkı sağlıyor” dedi.

A+A-

Mehmet Günnar

Çocuklar oyunla ve oyuncaklarla büyüyor. Onlar oyun oynarken hem keyifli vakit geçiriyor hem de oynadıkları oyunlarla becerilerini geliştirip, yaşamı öğreniyorlar. Kimi zaman hayata dair kuralları, kimi zaman paylaşmayı öğrenen çocukların oyuncaklara olan ilgisi ne yazıkki giderek azalıyor. Oyuncak sektörünün de giderek teknolojiye yenik düştüğünü ifade eden oyuncakçılar, tablet ve telefonların oyuncakların yerini aldığını ifade ettiler. Konu hakkında gazetemize konuşan Mehtap Hediyelik Sahibi Hakan Kul, “Artık oyuncakların hitap ettiği yaş aralığı 0-3 yaş kaldı. Yaşça büyük çocuklar artık tablet ve telefonla vakit geçiriyor. Aileler evlatları sıkıldıkça oyuncak almak yerine tablet alıyorlar. Çocuklar bu şekilde sanal alemde birçok tehlikeye maruz kalma ihtimallerinin yanı sıra iletişim ve paylaşmadan yoksun büyüyorlar. Önceden annelerin çok söyledi söz olan ‘Oğlum-kızım hadi arkadaşına da oyuncak ver, beraber oynayın’ çok eskilerde kaldı. Evlatlarımız iletişim ve paylaşmadan uzak büyüyorlar” dedi.

Çizgi film karakterleri seviliyor

Yeni nesil çocukların çizgi film karakterlerinin oyuncaklarına daha çok ilgi duyduğunu aktaran Kul, “Bizim çocukluğumuzda oyuncak denildiğinde araba, oyuncak silah, bebek aklımıza gelirdi. Şimdi oyunca sektörü çok büyüdü, yetişmekte bizler zorlanıyoruz. Bu konuda AVM’ler daha avantajlı. Vatandaşlarımızdan beklentimiz oyuncakları oyuncakçılardan almaları. AVM’ler oyuncaktan kazanamadıkları parayı başka yerden kazanma ihtimalleri var. Ama bizlerin böyle bir şansı yok. Evimize ekmeğimizi oyuncak satarak götürüyoruz” diye konuştu.

Oyuncak sektöründeki Çin malı ürünlerin tehlikeli olduğu algısının doğruyu tam yansıtmadığını ifade eden Kul, Çin mallarının insan hayatında girmediği hiçbir sektör olmadığını, Sağlık ve Gümrük Bakanlığı’ndan geçmeyen hiçbir ürünü satmadıklarını aktardı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.