1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Ramazan’da Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Ramazan’da Nelere Dikkat Etmeliyiz?

A+A-

Ramazan ayına sayılı günler kaldı. Bu ayda oruç tutarken sağlığımız açısından pek çok şeye dikkat etmemiz gerekiyor. Bu yazımda, Ramazan ayında sahur ve iftar vakitlerinde nasıl beslenmemiz gerektiğiyle ilgili bilgiler paylaşacağım:

  1. Sahur öğününü atlamamaya ve sahurda ağır yemeklerin yenmemesine dikkat edilmeliyiz.
  2. Yemeğin sağlıklı bir şekilde metabolize olabilmesi için yemeklerden sonra en az bir saat uyanık ve hareketli kalmamız gerekli.
  3. Aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile unlu gıdalar gün içinde susamayı ve acıkmayı artıracağından sahurda bu tip gıdalardan uzak durmalıyız.
  4. Ramazan ayının ilk haftasında sıvı tüketimi artırılmalıyız.
  5. İftar yemeğinden hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek veya koltukta dinlenmek yerine; biraz hareket etmek, kısa mesafeli yürüyüşler yapmak, sindirimimize yardımcı olur.
  6. Sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin zararlı olduğu unutulmamalı.
  7. Sağlıklı beslenme günlük 3-4 öğünü ifade eder. Ramazan ayında da bu düzeni sürdürebilmek için iftar ile sahur arasına bir öğün eklememiz gerekir.
  8. Ramazan ayında uzun süre susuz kalan vücudumuz için iftar ile sahur arasında mutlaka 2 litre su tüketmeliyiz.
  9. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik endeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli makarna veya kepekli ekmek gibi posalı besinleri tercih etmeliyiz.
  10. Unutmayalım ki, oruç tutarken esas olan; sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanmasıdır.

Bereketli bir Ramazan geçirmeniz dileğiyle…

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.