1. YAZARLAR

  2. Fatma Nur Namlı

  3. Renkler ve Etkisi
Fatma Nur Namlı

Fatma Nur Namlı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Renkler ve Etkisi

A+A-

Araştırmalar renklerin insanların psikolojisini etkilediğini gösteriyor. Renklerin etkilerini sizin için derledim.

Kırmızı

Kırmızının tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akşını hızlandırır. O yüzden  yemek markalarının logoları kırmızı renktedir. Gençliğe hitap eden ürünlerde de kırmızı renk kullanılır. Kırmızı doğa içinde hemen fark edilebilen bir renktir ancak uzaktan da zor ayırt edilebilir. İnsanlar kırmızı olan bir yerde zaman kavramını unutuyorlar. Bu yüzden gece kulüpleri ve barlarda kırmızı renk kullanılır.

Beyaz

Beyaz temizliği ve saflığı ifade eder. Beyaz devamlılığı ve istikrarı da simgeler. İş görüşmesinde beyaz giymek yavaş ama kalıcı, devamlı personel izlenimi yaratacaktır.

Yeşil

Yeşil doğanın kendisidir. Ayrıca yeşil renk güven verir. Batıda otellerin mutfakları yeşille donatılmıştır, çünkü yaratıcılığı körükler. Hastaneler de logo ve iç tasarımlarında yeşili tercih eder çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerle de yeşil en çok tercih edilen renktir. Renklerin gözdeki bazı sinir hücrelerini kısa süreliğine devre dışı bıraktığı tespit edilmiştir.

Kahverengi

Kahverengi, insanın hızlı hareket etmesini sağlıyormuş. Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renktir. Karşınızdakinin resmiyetten uzak hissetmesini istiyorsanız, size daha rahat açılmasını istiyorsanız kahverengi giyin.  Batıda kahverengi için toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolup gidersiniz deniliyor o nedenle iş görüşmelerinde ve profesyonel toplantılar toprak rengidir ve diğer insanların arasında kaybolup gidersiniz.

Siyah

Siyah hırsı, gücü ve tutkuyu temsil eder. İş görüşmelerinde: “Şirketimizde işe başladığınızda size araba verecek olsak hangi rengi tercih edersiniz?” diye sorduklarında siyah cevabını verirseniz şirket sizi hırslı ve yükselmeyi isteyen bir elaman diye düşünür. Bizde ve batıda, siyah matemi simgelerken Japonya’da mutluluğun simgesidir. Fonda siyah renk kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.

Mavi

Freud maviyi, okyanusa benzetir, sakin diye betimlemiştir. Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır. Sakinleştirici bir renktir, Batı’da mavinin sakinleştirici etkisinden dolayı intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar. Mavi ile büyük olduklarını yeşille de güvenilir olduklarını vurgularlar. Yeşil ve mavi sağlamlığı temsil eder. Mavi yemek yeme isteğini azaltan bir renktir, bu nedenle fast-food zincirlerinde mavi rengi hiçbir şeyde kullanmazlar.

Sarı

Sarı geçiciliğin ifadesidir. Aynı zamanda çekiciliği temsil eder.  Tüm dünyada taksilerin sarı olmasının nedeni dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. İlginç bir bilgi de, hayvanlar sinirlendiklerini göstermek için kırmızı renge değil sarı renge dönüşürler. En az pigmente sahip bir renk olduğu için en çok rastlanan renklerden biridir.

Turuncu

Turuncu, dikkat çeken bir renktir. Eğer bir ürün veya markada bu rengi tercih ederseniz bu ürün herkes için imajını verirsiniz. İnsanlar turuncu rengi kaplı alanlara daha rahat girerler.

Pembe

Pembe karşı tarafa rahatlık hissi gönderir. Özellikle ödeme yapacağımız kişiler pembe giydikleri takdirde kendimizi daha rahat hissederiz. Çikolata ve kurabiye kutularında pembe-eflatun arası bir renk kullanılır.

 

  

 

Önceki ve Sonraki Yazılar