1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Salgında online alışveriş arttı
Salgında online  alışveriş arttı

Salgında online alışveriş arttı

Salgında online alışveriş arttı

A+A-

Hayriye Eroğlu

Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İslam İktisadı ve Finans Bölümü akademisyenlerinden Dr. Öğr. Üyesi Kamola Bayram, COVID-19 salgınının tüketici davranışlarına etkisini değerlendirdi. 

Bayram, salgın nedeniyle tüketicilerin satın alma davranışlarının geleneksel alışveriş alanlarından online kanallara kaydığını belirterek, “Daha önce hiç online alışveriş yapmamış veya güven sorunu nedeni ile uzak duran bireyler dahi pandemi sürecinde alternatif olmadığı için online alışverişe yöneldiler veya yönelmek zorunda kaldılar” dedi.  

Gıda 4’e katladı

Türkiye bağlamında, sosyal uzaklaşma ve evde kalmanın e-ticareti artırdığını kaydeden Bayram; Ticaret Bakanlığı’nın rakamlarına istinaden, 2019 yılının aynı dönemlerine göre 2020 Mart, Nisan ve Mayıs aylarında online gıda ve süpermarket ürün satışlarının yüzde

420, ev temizliği, ev aletleri, çocuk bakımı gibi ürün gruplarının online satışlarının ise sırası ile yüzde 169, yüzde 102 ve yüzde 86 artış gösterdiğini söyledi.

Pandeminin e-ticaret üzerindeki etkilerini araştıran Bayram, “Yapılan çalışmalar gösteriyor ki; Kovid-19, e-ticaretin gelişimini hızlandırmış ve gelişimini en az üç yıl öne çekmiştir. Bunun sebebi de e-ticaret tarihinde ilk kez, tüketicilerin online alışverişten başka alternatifinin olmaması olarak gösterilmiştir.  Ayrıca, bu oluşan yeni alışkanlıkların Kovid-19 sonrası da devam edeceğinin altı çizilmektedir” diye konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.