1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkçı

  3. Seçim Durgunluğu mu, Fuar Yorgunluğu mu?
Yılmaz Sandıkçı

Yılmaz Sandıkçı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Seçim Durgunluğu mu, Fuar Yorgunluğu mu?

A+A-

Konya, geçen hafta KONMAK 2018 ana başlığı altında dört fuarı birden yaptı. Kısaca sanayi makineleri fuarı diyelim. Bir katılımcı olarak, diğer katılımcı firmalardan da dinlediğim kadarı ile bu güne kadar yapılan en durgun ve yabancı ziyaretçi açısından en zayıf fuar oldu KONMAK 2018.

*

Yorumlar iki ana başlık altında toplandı;

Kimisi fuarın zayıflığını seçimlere bağladı, “çünkü sanayiciler seçim sonuçlarına göre yatırım planlarını tekrar gözden geçirmeyi düşündüğü için fuara ilgi göstermedi” dediler.

Kimisi de fuar organizatörü firmanın yeterince çalışmadığı ve özellikle yurtdışında yeterinde tanıtmadığı için fuarın böyle sönük geçtiğini söylediler.

*

Bunlara ek olarak, bir de aynı sektörde gereğinden fazla fuar olmasından dolayı Konya fuarının sönük geçtiğini söyleyenler oldu. Çözüm olarak da “bu fuarı 2 yılda bir yapmanın daha verimli olacağını” önerdiler.

*

Konya’nın, tarım makineleri fuarı ile hem Türkiye’de hem Orta Doğu’da kendisinden söz ettiriyor olmasını hatırlayarak “sanayi makineleri” fuarında aynı başarıyı göstermiyor olmamızın sebeplerini, aynayı biraz kendimize tutarak arayalım diyorum.

*

Konya sanayi makineleri fuarını, İstanbul fuarları ile kıyaslamak doğru olmaz. Bursa ile kıyaslamak daha adil olur belki ama haksızlık etmemek için Bursa’nın İstanbul’a yakınlığını da dikkate almak gerektiğinin de altını çiziyorum. Bununla birlikte Bursa sanayi makineleri fuarının, özellikle yurt dışından gelen ziyaretçi / müşteri açısından İstanbul’daki makine fuarları ile yarıştığını dikkate alınca, Konya ile Bursa kıyası yapmanın da bir anlamı kalmıyor bence.

*

Kıyaslamayı bırakıp, Konyalılar olarak kendimizi sorgulamamız gerekiyor önce. Âcizane gözlemim; Bursa’nın makine imalatçı firmaları, yani o firmaları kuran Bursalı işadamları şehirlerinin imajına yaptıkları katkı sayesinde yurt dışından gelen ziyaretçi/müşteri sayısı, İstanbul’da yapılan benzer fuarlar ile yarışabiliyor. Konya için aynı şeyi söyleyemiyorum… Elbette bizim de uluslararası standart ve vizyona sahip işadamlarımız az değil. Ancak onların varlığı henüz işadamı seviyesine bile çıkamamış bazılarının Konya imajına verdiği zararı telafi etmeye yetmiyor.

*

Bu adam bizden diyerek koruyacağımız her çürük elma, elma çuvalını kokutmakla kalmayacak, tüm depoyu çürütecek Allah muhafaza. Savaşların cepheler yerine ekonomi ve teknoloji üzerinden yapıldığını dikkate alarak bakış açımızı değiştirmeliyiz başkalarını suçlamayı bırakarak.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.