1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Şeker Tüketiminin Büyük Zararları
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Şeker Tüketiminin Büyük Zararları

A+A-

Şeker, günümüzde 7’den 70’e herkes tarafından tüketilen bir üründür.

Şeker hayatımızın en önemli besinlerinden birisi ama sanıldığının aksine vücut için bir faydası yok. Bir bağımlılık olarak görülen şekerin zararları vücudun birçok noktasına etki ediyor. Yapılan araştırmalara göre günümüzde kişi başı ortalama 10 ile 30 çay kaşığı arası şeker tüketimi yapılıyor. Günlük kalori ihtiyacının büyük bir miktarını karşılayan bu oranlar Dünya Sağlık Örgütü’ne göre oldukça tehlikeli. Belirli bir miktar üzerinde alınan şekeri tolere edemeyen vücut şekerin birikerek vücut için zararlı bir hale gelmesine neden oluyor.
Vazgeçilmez bir besin olarak hayatımızda önemli bir yeri olan şeker zararlı yiyeceklerin başında geliyor. Birçok kişinin bağımlılık olarak gördüğü şekerin özellikle kimyasal işlemlerle beyazlatılmış türleri tehlike saçıyor.

                                                                         *

Yapılan araştırmalara göre şeker tüketimi anlık ihtiyaçları giderse bile birkaç saat sonra açlık ve açlığın oluşturduğu sorunlar olarak geri dönüyor. Bağımlılık haline gelmiş şeker tüketimi ise şeker ihtiyacının giderilmemesi halinde kan şekerinde ani değişimlere ve buna bağlı olarak baş ağrısı, yorgunluk gibi sorunlara yol açabiliyor.

                                                                         *

Şeker tüketiminin neden olduğu sağlık sorunları arasında diyabet, obezite ve kalp hastalıkları yer alıyor. Şeker tüketimini sınırlandırmamanız halinde ilerleyen yaşlarda bu tarz ciddi sağlık sorunları ile karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksek.

                                                                         *

Şekerin zararları arasında cilt sorunlarına neden olması da yer alıyor. Şekerli yiyecekler kan şekerini ve insülin seviyesini aniden yükselttiği için akne gelişimine neden olabiliyor.

                                                                         *

Obeziteye yol açan şekerli yiyecekler kanser riski üzerinde de önemli bir role sahip. Bir çalışmaya göre normalin üstünde yapılan şeker tüketimi yemek borusu, ince bağırsak ve plevral kanseri üzerinde risk arttırıcı bir etkiye sahip. Yine yapılan başka bir araştırmaya göre ise haftada 3 kez çörek ve tatlı kurabiye tüketen kadınların diğer kadınlara göre rahim içi kanserine yakalanma riski daha yüksek.

                                                                         *

Beslenme düzeni ruh hali üzerinde oldukça büyük bir öneme sahip. Kek, çikolata gibi işlenmiş şeker oranı yüksek olan gıdalar depresyona girme riskini arttırıyor.

                                                                         *

Bilindiği üzere ciltteki kırışıklıkların tek sebebi yaşlanma değil. Birçok farklı etkene bağlı bir biçimde ortaya çıkan kırışıklıklar beslenme düzeni ile yakından ilişkili. Şeker tüketiminin vücutta neden olduğu gelişmiş glikasyon son ürünleri(AGE) cildin erken yaşlanmasına neden oluyor.

                                                                         *

Şeker tüketiminin enerji yükselttiği bilinse de bu durum yalnızca geçici bir durum. Şeker tüketimi ile birlikte yükselen enerji birkaç saatlik bir süreç sonunda kayboluyor. Geçici enerji dalgalanmalarından uzaklaşabilmek için şeker seviyesi düşük, lif bakımından ise zengin karbonhidratlı besinleri tercih etmeniz gerekiyor.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.