1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Sınav öncesi doğru beslenme önerileri
Sınav öncesi doğru beslenme önerileri

Sınav öncesi doğru beslenme önerileri

Türkiye Diyetisyenler Derneği Konya İl Temsilcisi Uzm. Dyt. Şirin Kayhan Eser, 26-27 Haziran 2021 tarihinde yapılacak olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı öncesi adaylara uyarılarda bulundu.

A+A-

Eser, “Stres ve heyecan elbette enerji tüketimini artırmakta, sınav sabahı iyi dengeli bir kahvaltı çok  önemli. Gerekli besin ve enerjinin alımı elbette ki başarımızı etkileyecektir” dedi.

Sınavdan önceki birkaç günün de önemli olduğunu ifade eden Eser, “Sindirim sistemimiz her türlü gıda ve stresten etkilendiği için sınavdan önceki günlerde  de tedbirli davranılmalıdır. Taze güvenilir yiyecekler tercih edilmeli mutlaka. Sınavdan önceki bir günde şimdiye kadar hiç yemediğiniz yiyecekleri asla denemeyin, beslenme alışkanlığınızın dışında vücudunuzun vereceği tepkisini bilmediğiniz hiç bir besini tüketmeyin. Aynı zamanda bilmediğiniz alışkanlıklarınızın tercihlerinizin dışında farklı bir yerden de yemek yemeyin mümkünse sınav öncesi ev dışında dışarıdan yemek tüketmemeye gayret edin, mecbursanız çabuk bozulabilen, açıkta satılan yiyecekler, mayonezli, soslu tavuk içeren gıdalardan kaçının. Bu tür hatalar sindirim sisteminize sıkıntı oluşturabilmektedir. Sınavdan 1 gün öncesinde karında gaz oluşturabilecek besinlerde seçmeyin. Yine 1-2 gün öncesinden eğer çok fazla asitli  şekerli içecekler, ağır şerbetli hamur tatlıları, kızartma gibi yiyecekler yerseniz  kan şekeri dengesini bozabileceğini unutmayın, yemek seçimleriniz  et grubu protein ağırlıklı, çorba salata, sütlü tatlı  gibi hafif yemekler olmalı. Yine kan şekeri dengeniz için de ekmek tercihiniz de tam tahıllı, çavdar vb olması da uygun olur. Özelikle sınavdan önceki 1-2 gün düzenli ve yeterli beslenmeye dikkat edilmeli sınavdan önceki günlerde yemek tercihlerinizde balık da yer almalı. 135 dakika sürecek bir sınav var karşımızda. Sınav salonuna erken giriş  yapılacağından salona girmeden kan şekerini sınavın bu sürecinde dengede kalmasını sağlamak adına küçük sağlıklı atıştırmalıklar yapılmalı mutlaka. Sınava gelirken yanınızda bulundurabileceğiniz tam tahıllı ekmekle yapılmış küçük bir peynirli sandviç, 2-3 adet hurma, 2-3 adet ceviz, 5-6 badem fındık, kuru incir, kuru erik, kuru kayısı gibi lifli ve tok tutan atıştırmalıklar yenilip  sınav salonuna girilmesi uygun olacaktır” diye konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.