1. YAZARLAR

  2. Hayriye Eroglu

  3. Soğuk Havalarda Egzersiz Avantajlı
Hayriye Eroglu

Hayriye Eroglu

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Soğuk Havalarda Egzersiz Avantajlı

A+A-

Soğuyan havalarla beraber hareketlerimiz azaldığı için kış günlerinde hareketli olmak bağışıklık sistemimizi güçlendiriyor. Sıcak havalara oranla soğuk havada egzersiz yapmanın pek çok avantajı bulunuyor. Bu yüzden haftada en az 3 gün toplamda 150 dakika kalp hızımızı değiştirecek egzersizler yapmamız gerekir. Bu noktada açık havada hafif veya tempolu yürüyüş ya da koşu, evde de fizyoterapiste danışarak yapılacak egzersizler yararlı oluyor. Battaniyeyi başımıza kadar çekip uzanacağımız ve hafif kestireceğimiz karanlık ve soğuk kış günleri iyice yaklaşıyor. Keyifli ve romantik görünse de, tüm kışı soğuk diye bu şekilde hareketsiz geçirmemeliyiz.

Soğuk havada egzersizin avantajları

Hava durum değişiklikleri fiziksel aktivitemizi engellememeli. Soğuk havada egzersiz yapmak sıcak havadan çok daha avantajlı. İşte o avantajlar:

Sıcak ve nemle boğuşmanız gerekmez: Kışın soğuk bizi daha canlı ve uyanık hissettirir.

Soğuk havada egzersize daha uzun süre dayanabilirsiniz: Daha çok enerji harcarsınız.

Az da olsa, kışın da güneş ışığı almalısınız: Güneş ışığı sadece vitamin d ihtiyacımız için değil ruh halimizi iyileştirmek için de gereklidir.

Egzersiz, soğuk ve grip dönemlerinde bağışıklık sisteminizi güçlendirir: Günde birkaç dakikanızı egzersize ayırırsanız ya da yürürseniz, bu bile basit bakteri ve viral enfeksiyonlara karşı sizi korur.

***

Ev dışında neler yapılabilir? Kışın ev dışında hafif yürüyüş veya tempolu yürüyüş, hafif koşu ya da tempolu koşu, yaprak toplama, kar küreme ve kar yürüyüşü yapılabilir. Soğuk havada dışarıda egzersiz yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar da kıyafet seçimi ve su tüketimidir. İnce ama kat kat giyinmek, katmanlar arasında havanın kalmasını sağlar bu da sizi sıcak tutar. Yağmurlu veya karlı havalarda sıcak kalmak kadar kuru kalmak da önemlidir. Soğuk havalar, güçlü rüzgârlar ve nem vücut ısınızı çalar. Örneğin kışın 30 derecelik bir sıcaklık, saatte 50 km hızla esen bir rüzgârla 15 derece olarak hissedilir. Eğer yağmur, kar ya da ter nedeniyle ıslanırsanız, vücut ısınız daha da üşer. Kat kat giyinmek, ısıyı katmanlar arasında tutmak ve ıslaklığı da doğrudan cilde ulaşmasını engellemesi için çok önemlidir. Cildinize yakın kıyafetiniz asla pamuklu olmamalı. Pamuk ter ve ıslaklığı emer, cilt daha soğuk hissetmeye başlar. En dış giysiniz de ince ve su geçirmeyen bir materyalden yapılmış olmalı.

***

Soğuk havada su tüketimi önemlidir. Tüm aktiviteler için geçerlidir aslında, egzersiz veya yürüyüş sırasında asla susama hissi oluşmamalıdır. İçine sıcak bir bitki çayı koyabileceğiniz küçük bir spor termosu yanınıza alarak, içinizi de ısıtabilirsiniz.

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.