1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. ‘Sonuçlardan ders alınsın’
‘Sonuçlardan ders alınsın’

‘Sonuçlardan ders alınsın’

Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, LGS il başarı sıralamasına göre Konya’nın 41. sırayı hak etmediğini belirterek, “Bu sonucun elde edilmesinde emeği geçenlerin ders almasını istiyoruz” dedi.

A+A-

Ali Eskipostalcı

2018 Liselere Giriş Sınavı (LGS) il başarı sıralaması sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı. Sonuçlara göre Konya 81 il içerisinde 348,7 puanla 41. sırada yer aldı. Sonuçları değerlendiren Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, Konya’nın bu sonucu hak etmediğini söyledi. Sonucun başarı olarak nitelendirilemeyeceğini vurgulayan Ata, “Bu sonucun elde edilmesinde emeği geçenlerin ders almasını istiyoruz. Kısaca bir şey söylemek gerekirse eğitimde görev yapan herkes kendi görevini yapmalı. Konya gibi gelişmiş bir ilde, her türlü imkân bulunmasına rağmen, okullarımızdaki eğitim-öğretim ortamı çok müsait iken böyle bir sonuca hiç kimse ‘başarılıyız’ diyemez. Sınavda soru sorulan dersler itibariyle durum daha da vahim. Türkçe testinde, 20 soruda 16,53 puan ile 46. sıradayız. Matematik testinde, 20 soruda 7,32 puan ile 29. sıradayız. Fen Bilimleri testinde, 20 soruda 13 puan ile 48. sıradayız. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde, 20 soruda 9,26 puan ile 50. sıradayız. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinde, 20 soruda 9,70 puan ile 57. sıradayız. Yabancı dil testinde, 20 soruda 7,65 puan ile 52. sıradayız” dedi.

‘Konya’ya yakışmıyor’

‘Bu sonuçları makul-mantıklı bir şekilde izah etmek Konya’daki eğitim yöneticilerine düşer’ diyen Ata,  “Herkes kendi sorumluluk alanı ile ilgili bir vicdan muhasebesi yaparsa, bu sonuçlara nasıl ulaşıldığını anlayacak. Bu sonuçlar Konya’ya yakışmıyor, Konya bunu Hak etmiyor, Konya daha başarılı olabilirdi, ilk 10 il arasında yer alabilirdi. Ne yazık ki olmadı, olacağa da benzemiyor. Çünkü yıllardır sıralaması üç aşağı beş yukarı aynı. Bundan herkesin bir ders çıkarması lazım. Konya’daki eğitim yöneticilerimizin şapkayı önüne koyması ve bu sonuçları ekibiyle değerlendirmesi gerekir ki, daha başarılı olabilmemiz için neler yapılması gerektiği ortaya çıksın. Sonuçlar ile ilgili öğrenciyi ve öğretmeni suçlamak işin kolay tarafı olacaktır. Bir okuldaki başarının; öğretmeni ve öğrenciyi motive etmekten, uygun ve huzurlu eğitim-öğretim ortamı yaratmaktan, başarıyı destekleyecek eğitim materyallerini ve teknolojiyi öğretmenin ve öğrencinin kullanmasını sağlayacak tedbirleri almaktan geçtiğini biliyoruz. Bunları yapacak olanlar da eğitim yöneticileri. Bunlar yapılmıyorsa eğitim-öğretimde başarı beklenemez” diye konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.