1. YAZARLAR

  2. Hakan Karayanız

  3. Sporcu Performansında Antrenmanın Önemi -2
Hakan Karayanız

Hakan Karayanız

Altyapıya Dair
Yazarın Tüm Yazıları >

Sporcu Performansında Antrenmanın Önemi -2

A+A-

ÇABUK KUVVET NEDİR ?

Sporcunun en kısa sürede oluşturduğu en büyük kuvvettir. Sporcunun sinir-kas sisteminin direncini yenebilme yeteneğidir. Sporcu vücudu farklı bölümleri, farklı çabuk kuvvet üretir.

ÇABUK KUVVET NELERE BAĞLIDIR ?

Sporda çabuk kuvvet ne kadar önemli olduğu aşikarsa bunu uygulamak her daim önemlidir. Unutulmaması gereken bir gerçek farkı çabuk-kuvvet belli faktörlere bağlıdır.

  • Kas içi koordinasyon
  • Aktif hale getirilebilen liflerin kasılma hızı
  • Devreye giren kas liflerinin birbirleri ile olan yakın kavramı.

Bu maddeler dikkate alındığında buradaki önemli etken patlayıcı kuvvet özelliğinin çabuk-kuvvete yakın olgusu vardır ve bu patlayıcı kuvvetin dikey artışı sağlayabilme yeteneği vardır. Birim zamandaki artış da kuvvet artışında gündemde her daim olur.

KUVVETTE DEVAMLILIK NEDİR ?

Kuvvete devamlılık sporcunun istikrarlı olarak devamlılığını sağlamasıdır. Başka bir ifadeyle uzun süreli devam eden kuvvet uygulamasında yapılan antrenmanın yoğunluğunu yenebilmek ve kuvvetli olup yorgunluğa karşı koyabilmek de denilebilir.

KUVVETTE DEVAMLILIK NELERE BAĞLIDIR ?

Kuvvette devamlılıkta ana faktör kendi içerisinde iki bölümden oluşmaktadır.

  • Uyarının şiddeti ve uyaranların kapsamı.

(Uyarının kapsamı mesafe veya zaman birimi olarak ifade edilebilir. Örneğin 30 tekrarlı 15 saniyelik süreli 100 koşu.)

  • Kassal yorgunluk.

(Sporcunun kas kasılması yoluyla belirli bir kuvvetin üretilmesinde yada  sürdürülmesinde ortaya çıkardığı yetersizliğidir.)

KUVVET NASIL GELİŞTİRİLİR ?

Sporcu sürekli kuvvetli olması için ona verilen programa (bireysel- takımsal) uyması gerekir.

Kuvvet gelişimi tekrar ve interval yöntemleriyle sağlanır. Bu yöntemlerden bazıları, serbest ağırlık ile çalışma, ağırlık makinelerinde çalışmadır.  Bu çalışmalarda mutlaka bir uzman tarafından program hazırlanmalıdır. Tekrar yöntemi ile interval yöntemi; dairesel (circuit) antrenman, setler (klasik halterci çalışması) halinde ve diğer bazı özel organizasyonlar şeklinde düzenlenebilir.

Saygılarımla.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.