1. YAZARLAR

  2. Kübra Erben

  3. Teknoloji Bağımlılığı Sizi Yormasın
Kübra Erben

Kübra Erben

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Teknoloji Bağımlılığı Sizi Yormasın

A+A-

Teknolojinin insan hayatına getirdiği sayısız faydalar var. Ancak kişinin teknoloji kullanımı üzerinde kontrolünün kaybolması ve teknolojiyi ölçüsüz ve sınırsız kullanması çok ciddi zararlara sebep olabilir. İnternet ve teknoloji bağımlılığı diğer bağımlılıklarda olduğu gibi kişinin bağımlısı olduğu teknolojik ürüne ulaşamadığında yoksunluk yaşadığı bir durum olarak tanımlanmakta. Günümüzde özellikle gençlerimizin en büyük problemi haline gelen teknoloji bağımlılığı, çağın sorunları arasında en ön sıralarda yer alıyor. Sizlere bu yazımda teknoloji bağımlılığının belirtileri, neden olduğu sorunlar ve kontrol altına alma yöntemlerinden bahsedeceğim.

Teknoloji bağımlılığının belirtileri

Yalnızca birkaç dakika diyerek saatler harcamak. Çevrenizdekilere ekran karşısında geçirdiğiniz zaman hakkında yalan söylemek.Uzun süre bilgisayar kullanmaktan dolayı fiziksel sorunlardan şikâyet etmek. Anonim bir kişiliğe bürünmek, insanlarla internet üzerinden konuşmayı yüz yüze konuşmaya tercih etmek.İnternete girmek için yemek öğünlerinden, derslerden ya da randevulardan ödün vermek. Bilgisayarınızın başında çok fazla zaman geçirdiğiniz için suçluluk duyuyorken bir yandan da büyük bir zevk almak ve bu iki duygular arasında gidip gelmek. Bilgisayarınızdan uzak kaldığınız zaman gergin ve boşluktaymış gibi hissetmek. Gece geç saatlere kadar bilgisayar başında kalmak.

Teknoloji bağımlılığının neden olduğu sorunlar

Gözlerde yanma. Boyun kaslarında ağrı ve sertleşme. Beden duruşunda bozukluk. Elde uyuşukluk.Halsizlik. Akademik başarıda düşüş. Kişisel, aile ve okul sorunları. Zamanı idare etmede başarısızlık. Uyku bozuklukları. Yemek yememe. Aktivitelerde azalma. İnternet arkadaşları dışında izolasyon.

Bağımlılığı kontrol altına alma yöntemleri

Günlük internet kullanım saatlerini değiştirin. Haftalık internet kullanımı çizelgeleri hazırlayıp, uyulmasını sağlayın. Destek grupları ya da aile terapisigibi yöntemleri hayata geçirin.Yapmayı isteyip de fırsat bulamadığı faaliyetleri bir deftere yazmasını sağlayın, internet kullanmak için yoğun istek duyduğunda yazdıklarından birini yapmasını isteyin

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.