1. YAZARLAR

  2. Duran ÇÖLCÜ

  3. Uyarılara Rağmen Aldanıyoruz
Duran ÇÖLCÜ

Duran ÇÖLCÜ

GÖZLEM
Yazarın Tüm Yazıları >

Uyarılara Rağmen Aldanıyoruz

A+A-

Son günlerde hep konuşulan ve karşımıza çıkan konulardan birisi de uyarılara rağmen hala aldanmamız ve kandırılmamız.

Nedendir bilmem aldanan ve kandırılan hep bizleriz. Nerelerde, neden aldanıyoruz bu soruyu kendimize hiç sorduk mu?

Hep karşımıza çıkan iyi bir tüketici olduk mu cevabıyla karşılaşıyoruz. Tüketicileri olarak "Kredi kartı, dosya masrafı, kayıp-kaçak bedellerini geri alıyoruz" diyen bazı yetkisiz, kötü niyetli kişi ve firmalara inanıyoruz.

Araştırmadan, anlamadan hemen kanıp, kendimizin yapması gerekenleri başkalarından bekliyoruz. Kulaktan dolgu bilgilere, size gelen mesajlara ve yapılan ilanlara itibar etmemeliyiz. 

İş işten geçtikten sonra yapılan uyarılara dikkate almaya başladığımızda zarara uğrayan yine biz oluyoruz. Ondan sonra da içinden çıkılmaz bir durumla karşı karşıya kalıp, kaybeden biz oluyoruz. Kaybetmek ve aldanmak istemiyorsak kendi hakkımızı ve hukukumuzu aramanın yollarını bulmalıyız. Bunun başka da yolu ve yöntemi yoktur.

Öyle ise bugünden itibaren tüketiciler olarak karşılaştığımız her sorunda yetkili mercilere başvurup, takibini yapmalıyız. Ancak böle yaparsak aldanmanın ve aldatılmanın önüne geçeriz.

&&&

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) tarafından yapılan açıklamada, "Tüketicilere kayıp-kaçak bedelinin, kredi kartı ve kredi masraflarının geri alınacağına dair kısa mesaj ile ya da bizzat radyo, TV, gazete ve dergiler ile bunların internet sayfalarına ilan, link vererek  ulaşan bazı kişi ve firmalar, vatandaşlardan bu hizmetleri karşılığında para talep ediyorlar. Hatta federasyonumuza bağlı gönüllü derneklerimizin isimlerini ve amblemlerini dahi kullanacak kadar gözlerini karartan bu kişi ve şirketler tüketicilerden iletişim bilgilerini de isteyip, kendilerine ödemeli olarak başvuru evraklarını göndereceklerini belirtiyorlar. Daha sonra, bu evrakların teslimatında ortalama 70-100 lira gibi ücretler talep ediyor ve sonrasında yurttaşlarımızı kaderleriyle baş başa bırakıyorlar. Kredi kartı, dosya masrafı, kayıp-kaçak bedellerini geri alıyoruz diyenlere kanmayın" şeklinde bizleri uyarıyor. 

TÜDEF, tüketicilerin haklarını ararken aldanmamaları ve dolandırıcıların tuzağına düşmemeleri için tüketici derneklerinden yardım alabileceklerine işaret ediyor.

Bunun yanında Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne, Kaymakamlıklardaki Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine de başvurulmasını istiyor.  

&&&

Karşımıza çıkan bir sorunda ya da kusurlu bir mal ve hizmette yapmamız gereken bellidir.

Bir dilekçe yazıp ilgili yerlere başvurmakla işe başlamalıyız.

Karşılaştığımız uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe, delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte hakem heyetine geç kalmadan başvurumuzu yapmalıyız.

Göreceksiniz ki böylesi bir davranışla hakkınızı daha kısa bir zamanda elde edeceksiniz.

Artık aldanıp, kandırılmayacaksınız. Ama yapılan uyarıları kulak ardı yapmamanız şartıyla.

 

Yeni yılınızı kutlar, her şeyin gönlünüzce olmasını dilerim. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.